Négy Napos Iskolai Hét: Lehetőség vagy Kihívás?
A coloradoi Brighton iskolai körzet, a Denver metróterület része, súlyos problémákkal küzdött a tanári létszám megtartásával kapcsolatban. A 27J Iskolák alacsony bérei miatt a körzet nem tudta vonzani a tanárokat. 2018-ra a választók már hat alkalommal is elutasították a magasabb ingatlanadókat, amelyek a tanári bérek emeléséhez szükségesek lettek volna. Így a körzet végül a négy napos iskolai hét mellett döntött.
Chris Fiedler, a 27J Iskolák akkori igazgatója, aki korábban már dolgozott egy rövidített tanrenddel működő vidéki körzetben, remélte, hogy ez a megoldás segíthet vonzani a tanárokat. Fiedler szerint mindenki fáradt volt attól, hogy a Denver metróterület „másodosztályú csapatának” tartsák őket a tanárok és adminisztrátorok terén. „Hogyan lehetne ösztönözni őket, hogy maradjanak, és csatlakozzanak hozzánk?” – tette fel a kérdést.
Azóta a kísérlet sikeresnek bizonyult: a körzet tanármegtartása jelentősen javult, és a diákok, valamint a tanárok körében is népszerűvé vált a négy napos iskola. A 2023-as becslések szerint körülbelül 900 körzet alkalmazta ezt a rövidített tanrendet, amelyek közül Colorado a második helyen áll Missouri után a négy napos iskolai hetek bevezetésében.
Fiedler optimizmusa azonban nem osztozik mindenki véleményével. Vannak, akik aggódnak amiatt, hogy a négy napos hét nem vonzza a tanárokat, sőt, akár kárt is okozhat a diákoknak és a választóknak. Van Schoales, a nonprofit Keystone Policy Center vezető politikai igazgatója szerint a négy napos iskola hatásai vegyesek, és a kutatások szerint a diákok teljesítménye csökkenhet.
A kutatások szerint a négy napos iskolai hetek az iskolai teljesítmény csökkenésével járhatnak, különösen a nem vidéki iskolákban. Az Annenberg Intézet elemzése is arra figyelmeztetett, hogy a standardizált teszteredmények átlagosan „viszonylag kicsi, negatív” eredményeket mutatnak azokon a körzeteken, amelyek bevezették ezt a politikát. A Keystone kutatói megjegyezték, hogy a körzetek, amelyek négy napos iskolai hetet vezettek be, a tanárok megtartásában nem bizonyultak sikeresnek; a fluktuációs arány magasabb volt.
Fiedler, a 27J Iskolák nyugalmazott igazgatója szerint azonban a körzet az alacsonyabb bérkategóriában is versenyképes maradt. A körzet 2023-2024-es fluktuációs aránya 13,61% volt, ami az alacsonyabb harmadba sorolja őket a környéken, annak ellenére, hogy a tanári alapbér a hatodik legalacsonyabb a körzetben.
Az iskolai hét négy napra csökkentése sok vitát generált, de Fiedler hangsúlyozta, hogy ez „második legjobb megoldás” volt. „Ha lett volna elegendő pénzünk, soha nem próbáltuk volna ki a négy napos iskola hetet” – mondta Fiedler, aki azóta nyugdíjba vonult.
Érdekes tény: Az AI és az oktatás kapcsolatát vizsgálva a kutatások szerint a mesterséges intelligencia segíthet a tanítási módszerek optimalizálásában, javítva a diákok tanulmányi teljesítményét.
Források: Associated Press, Annenberg Institute, Keystone Policy Center, EdSurge.