A művészeti világot elérhetőbbé tenni.

NALA: Az Art World Új Kipróbálása

Benjamin Gulak, a MIT egyetem hallgatója, egy forradalmi ötlettel állt elő, amely megváltoztathatja a művészeti világot. A NALA digitális platformja lehetővé teszi a művészek számára, hogy listázzák műveiket, és gépi tanulást alkalmazva személyre szabott ajánlásokat kínál az művészetkedvelőknek.

A hagyományos művészeti galériák általában a kiválasztott művészek munkáit mutatják be, ami szűkíti a feltörekvő művészek lehetőségeit. Gulak célja, hogy lebontsa ezeket az exkluzív korlátokat, és új utakat nyisson meg a művészek és a gyűjtők között. “Olyan sok tehetség létezik, amely soha nem kapta meg a lehetőséget, hogy láthatóvá váljon a helyi piacon kívül,” mondja Gulak.

A NALA a művészekből nem kér jutalékot, helyette a vásárlóktól egy 11,5%-os jutalékot számít fel a művész által megadott ár felett. Jelenleg több mint 20,000 művészetkedvelő használja a NALA platformját, és a cég már 8,500 művészt regisztrált.

A Művészeti Világ Felfedezése

Gulak, aki már fiatal korában is érdeklődött a művészet iránt, korábban egy elektromos, egykerekű motorkerékpárt alkotott, amely a “Shark Tank” című televíziós műsorban is bemutatkozott. A művészi pályafutása során számos galériával együttműködött Londonban, Miamiban és St. Moritzban, hogy támogassa a feltörekvő művészeket.

“Az eredmények lenyűgözőek voltak, hiszen ezek a művészek korábban turistáknak adták el a munkáikat 50 dollárért, most pedig 5,000 fontért lóg a művészetük egy elegáns londoni galériában,” meséli Gulak.

A Technológia és a Művészet Ötvözése

A NALA rendszerének alapja a gépi tanulás, amely segít az művészek munkáit a legvalószínűbb vásárlókhoz eljuttatni. Gulak hangsúlyozza, hogy nem minden műalkotás fog elkelni, de az algoritmus célja, hogy a stíluspreferenciák és a költségvetés alapján a legjobban illeszkedő műveket ajánlja.

A NALA emellett lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy fényképet készítsenek egy számukra tetsző dologról, és hasonló műalkotásokat találjanak a rendszer adatbázisában. “Ezáltal a művészet még hozzáférhetőbbé válik mindenki számára,” teszi hozzá Gulak.

Gulak célja, hogy a NALA a legdominánsabb platformmá váljon az online művészeti felfedezés, vásárlás és eladás terén.

Érdekesség: A NALA platform gépi tanulása segít a művészeknek jobban megérteni a piaci igényeket, így a jövőbeli műalkotásaik készítése során figyelembe vehetik a vásárlói preferenciákat.

Források: MIT, NALA, Popular Science, Shark Tank, Art Basel