A befektetők elutasítják a kockázati tőke hagyományos mítoszát: új stratégiai irányok a startupok világában!

Nick Chirls, aki közel egy évtizedet töltött saját kockázati tőkealapja vezetésével, úgy döntött, hogy idén befejezi ezt a tevékenységet. A Notation Capital nevű cége három alapot indított, és több mint 100 vállalatba fektetett be. Chirls azonban úgy érezte, hogy a kockázati tőkeipar átalakulása miatt elkeseredett. Az ipar a kis partnerségekből egy olyan ágazattá nőtte ki magát, amely hatalmas összegeket kezel.

Chirls szerint a pénz felhalmozására és kihelyezésére való fókuszálás „teljesen dehumanizálta az egész üzletágat”. Ezért új irányt szeretne venni, és egy új típusú céget alapít. Az Asylum Ventures néven elindított vállalkozás kívülről hasonlít a régi cégéhez, hiszen egy 55 millió dolláros kockázati tőkealapot indít, amely nagyon fiatal technológiai cégekbe fog befektetni. Azonban a megközelítés jelentősen különbözni fog, mivel kevesebb befektetést terveznek, hosszabb idő alatt, olyan cégekbe, amelyek nem fognak szükségessé tenni egyre nagyobb finanszírozási köröket.

Chirls és partnerei, Jonathan Wu és Mackenzie Regent, egy kis, de hangos csoport tagjai, akik visszanyomulnak a kockázati tőkepiac változó irányai és prioritásai ellen. A kockázati tőke hagyományosan kis pénzügyi csoportokat foglalt magában, akik nagyon fiatal, nagy kockázatú vállalkozásokat támogattak, amelyek nem tudtak hagyományos kölcsönt felvenni. A befektetések összege gyakran kicsi volt.

Az utóbbi években azonban ez megváltozott, mivel a befektetők milliárdokat öntöttek a még nem bizonyított start-upokba, gyakran alapos ellenőrzés nélkül, és a befektetési cégek gyorsan új stratégiákra és földrajzi területekre terjeszkedtek. A PitchBook adatai szerint tavaly a kockázati tőke 1,1 trillió dollárt kezelt, míg 2013-ban ez az összeg még 297 milliárd dollár volt.

Érdekes tény: A kockázati tőkealapok növekedése és a technológiai innovációk együtt alakulnak, hiszen a technológiai szektorban megjelenő új ötletek és megoldások gyakran vonzzák a befektetői figyelmet.

Források: PitchBook, The New York Times