A google a készüléken belüli mesterséges intelligenciát használ a csaló szövegek és a befektetési csalások észlelésére.

Digitális Csalások és az AI Szerepe

Események: Digitális Csalások és az AI Szerepe

A digitális csalók soha nem voltak olyan sikeresek, mint most. Tavaly az amerikaiak 16,6 milliárd dollárt veszítettek el online bűncselekmények miatt, és közel 200 000 ember számolt be csalásokról, például adathalászatról és hamisítványokról az FBI-nak. Az Egyesült Államok Szövetségi Kereskedelmi Bizottsága szerint több mint 470 millió dollárt loptak el olyan csalások keretében, amelyek szöveges üzenettel kezdődtek.

A Google, mint a világ legnagyobb mobil operációs rendszer gyártója, gyors lépéseket tett a potenciális csalások elleni védekezés érdekében, és eszközöket fejleszt, hogy figyelmeztesse a felhasználókat a veszélyes üzenetekre. Az Android 16 bevezetése előtt a cég bejelentette, hogy kiterjeszti a közelmúltban indított AI alapú figyelmeztető funkcióját a Google Üzenetek alkalmazásban, amely ismert csalás-érzékelés néven. Ez a funkció figyelmeztet a potenciálisan káros üzenetekre, például lehetséges kriptovaluta csalásokra, pénzügyi személyazonosításra, ajándékkártyás és nyeremény csalásokra, valamint műszaki támogatási csalásokra.

Az Android most körülbelül 2 milliárd gyanús üzenetet észlel havonta, amelyek mindegyike a felhasználók eszközein működik, és nem oszt meg adatokat vagy üzenet tartalmat a céggel. Dave Kleidermacher, az Android biztonsági és adatvédelmi divíziójának alelnöke szerint: “A csalások valóban szívszorítóak. Valóban hatalmas mennyiség – szinte járványos és emberi csapás – a pénzügyi csalások, amelyek az egész világon jelen vannak.”

A csalók világszerte tevékenykednek, de különösen a kínai csalócsoportok állnak a milliószámra küldött hamis üzenetek mögött, amelyek például “díj” kifizetését vagy állítólagos posta szolgáltatásokhoz szükséges információkat követelnek. Amikor az emberek rákattintanak a linkekre és megadják adataikat, beleértve a fizetési információkat, a csalók ellopják azokat.

A Google nem az egyetlen cég, amely AI-t alkalmaz a csalók ellen. A brit O2 telekommunikációs cég például létrehozta az “AI Nagymamát”, amely a csalókat a telefonon tartja, hogy időt pazaroljanak. Az online csaláscsapda Kitboga pedig sorozatbotokat hozott létre, hogy egyidejűleg hívja a csalásokat folytató call centereket.

Az utóbbi hónapokban a Meta, amely a WhatsApp, a Messenger és az Instagram tulajdonosa, pop-up figyelmeztetéseket kezdett bevezetni, amikor az embereket arra kérik, hogy fizessenek a csevegésben. A kiberbiztonsági cég, az F-Secure szintén létrehozott egy béta eszközt, amely segít az embereknek azonosítani, hogy egy üzenet és a feladó valószínűleg csaló-e, és blokkolni azokat.

Google Kleidermacher szerint a cég “igazán pozitív hatást” tapasztal, mivel gépi tanulási rendszereit használja a potenciális csalásüzenetek valós idejű észlelésére. Ahogy a védelem folyamata fejlődik, megjegyzi, hogy az alapjául szolgáló rendszer végül más harmadik fél kommunikációs platformokra is elterjedhet.

Jelenleg néhány bővítés már a Google saját termékein belül kezdődik. A cég kedden azt is bejelentette, hogy a csalásérzékelés telefonhívásokba történő beépítése korai fázisban van, de a funkciót még nem széles körben vezették be.

Érdekes tény

A mesterséges intelligencia segítségével a Google naponta közel 2 milliárd gyanús üzenetet észlel, ezáltal jelentősen hozzájárulva a digitális csalások elleni harchoz.

Források

  • Federal Trade Commission
  • FBI
  • Google
  • O2 Telecom
  • Meta
  • F-Secure