A Google antitröszt-ügyének hatása a mesterséges intelligenciára faji hovatartozás.

Szövetségi bíró tavaly mérföldkőnek számító határozatot hozott, amely szerint a Google monopolhelyzetet szerzett az internetes keresés terén. Azonban a múlt héten kezdődött meghallgatáson, amelynek célja a probléma megoldásának keresése, a hangsúly gyakran egy másik technológiára, a mesterséges intelligenciára terelődött.

Az Egyesült Államok kerületi bíróságán, Washingtonban, a múlt héten egy igazságügyi minisztériumi ügyvéd érvelt amellett, hogy a Google kihasználhatja keresési monopóliumát, hogy domináló szereplővé váljon a mesterséges intelligencia területén. A Google vezetői belső megbeszéléseket tettek közzé a Gemini, a cég mesterséges intelligencia chatbotjának elérhetőségének bővítéséről. A rivális mesterséges intelligencia cégek vezetői is azt állították, hogy a Google hatalma akadályozza a sikerüket.

Szerdán, amikor Sundar Pichai, a Google vezérigazgatója tanúvallomást tett, az első lényeges kérdés, amit feltettek neki, szintén a mesterséges intelligenciáról szólt. Kilencven perces tanúvallomása alatt a téma több mint húsz alkalommal merült fel. „Azt hiszem, ez az iparág egyik legdinamikusabb pillanata” – mondta Pichai. „Láttam a felhasználók kezdőképernyőit, ahol hét-nyolc chatbot alkalmazás is található, amelyeket próbálnak és játszanak velük, valamint tanítják őket.”

A múltbeli versenyjogi keresetet lényegében a jövőért vívott harccá alakították, ahogy a kormány és a Google szembenéznek a techóriás üzleti modelljének javasolt változásaival, amelyek megváltoztathatják a mesterséges intelligencia versenyt. Több mint 20 éve a Google keresőmotorja uralta, hogyan kaptak válaszokat az emberek az interneten. Most a szövetségi bíróság lényegében azzal foglalkozik, hogy a Szilícium-völgyi óriás dominálni fogja-e a következő korszakot, amikor az emberek új mesterséges intelligencia chatbotokhoz fordulnak kérdéseik megválaszolására, problémáik megoldására és a világ megismerésére.

Érdekes tény: A mesterséges intelligencia fejlődése során a chatbotok képesek tanulni a felhasználói interakciókból, így folyamatosan javul a válaszaik minősége és relevanciája.

Források: The New York Times, Reuters, TechCrunch