A google beleegyezett, hogy fellép a hamis vélemények ellen az Egyesült Királyságban működő vállalkozások számára.

Google lépéseket tesz a hamis vélemények ellen

A Google vállalat megállapodott arról, hogy fokozottan azonosítja és eltávolítja a hamis véleményeket, beleértve a szabálytalankodó egyéneket és brit vállalkozásokat, akik manipulálták csillagos értékeléseiket – jelentette be az Egyesült Királyság versenyhatósága, a Competition and Markets Authority (CMA).

A technológiai cég emellett „figyelmeztető” értesítéseket fog kiadni azokon a profilokon, ahol a hamis véleményeket használják a népszerűség növelésére. A megállapodás 2021 óta tartó vizsgálat eredményeként született, amely azt vizsgálta, hogy a Google megsértette-e a fogyasztói jogokat azzal, hogy nem tett elegendő lépést a csaló vélemények eltávolítására.

A CMA egy hasonló vizsgálatot indított az Amazon ellen is, amely még folyamatban van. A CMA szerint évente akár 23 milliárd font brit fogyasztói költést befolyásolhatnak az online vélemények.

A Which? fogyasztói csoport kutatása szerint a válaszadók 89%-a használ online ügyfélvéleményeket termékek vagy szolgáltatások kutatásakor. Sarah Cardell, a CMA vezérigazgatója elmondta, hogy a Google „vezető szerepet játszik” a hamis vélemények kezelésében.

„Ha nem kezeljük ezeket a problémákat, a hamis vélemények aláássák az emberek bizalmát és hátrányos helyzetbe hozzák azokat a vállalkozásokat, akik helyesen cselekszenek” – tette hozzá. Cardell kiemelte, hogy a Google változtatásai biztosítják, hogy robusztus folyamatok legyenek érvényben, így az emberek bízhatnak a véleményekben és a legjobb döntéseket hozhatják meg.

A CMA figyelmeztette a vállalkozásokat, hogy vizsgálják felül a Google változásait, hogy saját gyakorlataikat szükség szerint módosítsák, különben vizsgálatokra és lehetséges bírságokra számíthatnak.

Az új megállapodás értelmében a Google háromévente köteles jelentést tenni a CMA felé, hogy biztosítsa a megállapodások betartását. Áprilistól a CMA erősebb hatáskörökkel bír, amelyek lehetővé teszik számára, hogy önállóan döntsön arról, hogy megsértették-e a fogyasztói jogokat, anélkül, hogy bíróságra kellene mennie.

A nagy technológiai cégek fokozott ellenőrzésével a CMA két új vizsgálatot indított, az egyik a Google keresési és hirdetési gyakorlatait célozza, a másik pedig az Apple és a Google mobilplatformjait. A versenyhatóság új ideiglenes elnökének, Doug Gurr-nak, egy volt Amazon-vezetőnek a kinevezése éles vitákat váltott ki, Justin Madders üzleti miniszternek pedig tagadnia kellett, hogy a kormány a „nagy tech” zsebében lenne.

A Google szóvivője elmondta: „Hosszú távú beruházásaink a csaló tartalom ellen évente milliókat segítenek eltávolítani a hamis vélemények közül – gyakran még azelőtt, hogy azok megjelenhetnének. A világ különböző szabályozóival, köztük a CMA-val való együttműködésünk része folytatott erőfeszítéseinknek a hamis tartalom és a rossz szándékú szereplők ellen.”

Érdekesség: A hamis vélemények becslések szerint évente több milliárd fontnyi fogyasztói költést befolyásolhatnak az Egyesült Királyságban.

Források: Competition and Markets Authority, Which?