Második antitröszt per</b kezdődik hétfőn, amelyben az Igazságügyi Minisztérium a technológiai óriás felbontását kéri, mivel állítása szerint az online hirdetések többségét kontrollálja. Évek óta érkeznek panaszok a Google dominanciájával kapcsolatban az online hirdetési piacon. A problémák nagy része a Google Ad Manager szoftvercsomag körül forog, amelyet világszerte weboldalak használnak hirdetések értékesítésére.
A technológia pillanatok alatt aukciókat bonyolít le, hogy elhelyezze a hirdetéseket, valahányszor egy felhasználó betölt egy oldalt. Ennek a technológiának a dominanciája miatt a Google a szövetségi bíróság előtt találta magát. Hétfőn Leonie Brinkema bíró, az Egyesült Államok Virginiai Keleti Kerületi Bíróságának bírája vezeti a pert, amelyben az Igazságügyi Minisztérium azzal vádolja a céget, hogy visszaél a hirdetési technológiájának ellenőrzésével és megsérti az antitröszt törvényt.
Ez lesz a Google második antitröszt ügye kevesebb mint egy éven belül. Augusztusban egy szövetségi bíró egy külön ügyben úgy döntött, hogy a Google jogellenesen fenntartotta a monopóliumot az online keresésben, ami nagy győzelem volt az Igazságügyi Minisztérium számára. Az új per a szövetségi antitröszt szabályozók legújabb támadása a Big Tech ellen, amely egy évszázados versenyjogot tesztel olyan cégekkel szemben, amelyek átalakították a vásárlás, a kommunikáció és az információfogyasztás módját.
A szövetségi szabályozók az Apple, az Amazon és a Meta ellen is benyújtottak antitröszt kereseteket, mondván, hogy ezek a cégek szintén visszaéltek hatalmukkal. Az Igazságügyi Minisztérium nem kívánt nyilatkozni a Google-lal vívott legújabb bírósági harcáról. A Google szabályozási ügyekért felelős alelnöke, Lee-Anne Mulholland egy vasárnapi blogbejegyzésben azt írta, hogy az Igazságügyi Minisztérium „nyerteseket és veszteseket választ ki egy rendkívül versenyképes iparágban”.
„A hirdetések költsége csökken, és a megvásárolt hirdetések száma növekszik, a piac működik” – mondta. „Az Igazságügyi Minisztérium ügye hatékonysági problémákat és magasabb árakat kockáztat – ez az utolsó dolog, amire Amerika gazdaságának vagy a kisvállalkozásoknak most szükségük van.”
Érdekesség: Az AI és a hirdetési technológiák integrációja lehetővé teszi a hirdetések személyre szabását és a célzott marketinget, ami forradalmasította az online hirdetési ipart.
Források: The New York Times, Reuters, BBC News