Fejlesztés
„Mikor fogom ezt valaha is használni?” – Ez a kérdés sok középiskolai és alsó tagozatos matematikatanár számára ismerős. Néhány pedagógus úgy véli, hogy a matematikaoktatás egy árokba süllyedt. Az eljárás- és unalmas, sok esetben pedig „teljesen elavult” matematikaórák nem vonzzák a diákokat. A motivációs probléma megoldása nehéz feladat, amely más problémákhoz is kapcsolódik, mint például a merev tantárgyi sorrendek, amelyek megakadályozzák egyes diákokat a matematikai előrelépésben, és kizárják az olyan tantárgyakat, mint a data science, amelyek hasznosak lennének a diákok jövőbeli karrierje szempontjából.
A Valóság és a Matematika Kapcsolata
Lindsey Henderson, az ExcelinEd nonprofit szervezet matematikai politikai igazgatója szerint a középiskolai és alsó tagozatos órákban rendkívül nehéz a matematikát a valósághoz kapcsolni. A diákok kemény eljárásokat tanulnak, mint például a geometriai bizonyításokat, de nem tudják, miért teszik ezt. Henderson korábban az Utah Állami Oktatási Minisztériumnál dolgozott, ahol megjegyezte, hogy a matematika a legnagyobb akadály a középiskolai diploma megszerzéséhez. Itt az ideje, hogy az iskolák a modern világba hozzák a matematikát, hogy hasznos készségeket adjanak át.
Karrierorientált Tanterv
Az országos szinten a diákok matematikai teljesítménye hanyatlásnak indult. A középiskolai matematika is átalakuláson megy keresztül, mivel az államok és szakmai szervezetek igyekeznek megváltoztatni a merev „útvonalakat”, amelyek a diákokat a hagyományos, inspirálóan nem ható tantárgyakon keresztül vezetik. Sokan úgy vélik, hogy ha a karrier a matematikaórák középpontjába kerül, az segíthet. Az ipar szakértői felhívták a figyelmet arra, hogy meg kell változtatni a középiskolai érettségi követelményeket a matematikában, szorosabban a diákok jobb munkahelyi életéhez szükséges készségekre összpontosítva, hangsúlyozva az adatelemzést, a közgazdaságtant és a pénzügyi műveltséget.
Új Megoldások és Kihívások
A Hatch Valley High School, amely körülbelül két és fél órára található Albuquerque-től, Új-Mexikóban, úgy tűnik, megtalálta a megoldást. A diákok itt nem teljesítettek jól az aritmetikában, a iskola diákpopulációja alacsony jövedelmű, és 97%-uk spanyol ajkú. Michael Chavez, a Hatch Valley Közpublic Schools igazgatója elmondta, hogy „valami mást kellett tennünk a matematikai oktatásban”. A Pathway2Careers, egy olyan cég, amely a tanulást a munkához kapcsolja, 5 éven át fejlesztette ki a programját, 10 millió dolláros költségvetéssel. A megoldásuk tartalmaz egy munkaerő-piaci navigátort, amely lehetővé teszi a diákok számára, hogy a konkrét karrierekről és a munkához kapcsolódó matematikai tantárgyakról tanuljanak.
Az AI szerepe
A jövő matematikatanítása szorosabb kapcsolatot igényel a modern technológiákkal, beleértve a mesterséges intelligenciát is. A diákok számára a matematikai ismeretek alkalmazása nemcsak a tanulmányi eredmények javítását, hanem a jövőbeli karrierlehetőségeik bővítését is szolgálja.
Érdekes tény: Az AI és a gépi tanulás technológiái már most is forradalmasítják a matematikaoktatást, lehetővé téve a személyre szabott tanulási élményeket a diákok számára.
Források: EdSurge, ExcelinEd, Pathway2Careers




