A Meta bejelentette: a kiadások folytatódnak, ahogy a növekedés robbanásszerűen megugrik!

Események

Meta, a Facebook, Instagram és WhatsApp anyavállalata, továbbra is nagymértékben fektet be a mesterséges intelligencia technológiákba, valamint a metaverzumnak nevezett lenyűgöző világ építésébe. Az elmúlt hónapokban a Meta és más nagy technológiai cégek jelentős összegeket költöttek a mesterséges intelligencia fejlesztésére, amely még nem hozott közvetlen nyereséget.

Szerdán a vállalat megerősítette, hogy nem változtat irányvonalán. A cég bejelentette, hogy a második negyedévben 8,5 milliárd dollárt költött az A.I. számítástechnikai infrastruktúrájára, a metaverzummal kapcsolatos projektekre és egyéb költségekre, ami 33,4 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest.

Meta emelte a kiadási előrejelzését is, mondván, hogy az éves költségei 37-40 milliárd dollár között alakulnak, szemben a korábbi 35-40 milliárd dollárral.

„Az a célunk, hogy a legjobb fogyasztói és hirdetési élményeket építsük”, mondta Mark Zuckerberg, a Meta vezérigazgatója a szerdai befektetői hívás során. „Ehhez hozzáférés szükséges a legmodernebb technológiákhoz, és nem akarunk a versenytársak korlátai között működni.”

A második negyedéves bevétel 39,1 milliárd dollár volt, ami 22 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest, és meghaladta a Wall Street várakozásait, amelyek 38,3 milliárd dollárra becsülték azt. A profit 13,5 milliárd dollár volt, ami 73 százalékos növekedést jelent a tavalyi 7,8 milliárd dollárhoz képest.

A Meta jelezte, hogy hirdetési üzlete továbbra is erős. A vállalat várakozásai szerint a jelenlegi negyedévben 38,5-41 milliárd dollár közötti bevételre számít, ami meghaladja a Wall Street 39,3 milliárd dolláros várakozásait.

Érdekes tény: A mesterséges intelligencia fejlődése lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy személyre szabott hirdetéseket hozzanak létre, amelyek növelhetik a felhasználói elköteleződést.

Források: FactSet, Meta, Mark Zuckerberg nyilatkozatai.