Celebrity Number Six: Az Internet Rejtélye és az AI Hatása
A Celebrity Number Six (C6) rejtélye az utóbbi évek egyik legérdekesebb internetes nyomozása volt. Az egész öt évvel ezelőtt kezdődött, amikor egy Reddit felhasználó, aki TontsaH néven ismert, megosztott egy képet egy szövetdarabról, rajta számos híres arccal, és megkérdezte, hogy ki kicsoda. Az idő múlásával a közösség sikeresen azonosította a képen látható személyeket, mint például Orlando Bloom és Jessica Alba, de az ötödik arc, a hatodik személy, továbbra is rejtély maradt.
Miután számos téves nyom és hamis nyomozás után, a Reddit felhasználó StefanMorse javasolta, hogy a C6 talán a spanyol modell, Leticia Sardá. Ezt követően IndigoRoom felhasználó bejelentette, hogy megtalálta a Celebrity Number Six-t, és megosztotta a képet, amelyen Sardá látható volt. IndigoRoom nyomozása során sikerült elérnie az eredeti fényképészhez, és tájékoztatta őt a rejtélyről.
A hír népszerűsége gyorsan terjedt TikTokon és Redditen, de a dráma csak most kezdődött. Az egyik Reddit moderátor, aki a Discordon reagált, megkérdőjelezte a kép hitelességét, azt állítva, hogy az hamis, esetleg AI által generált. IndigoRoom azonban kitartott a hitelessége mellett, és végül a modell maga is megerősítette, hogy a kép valódi.
Ez a helyzet felkeltette a közösség figyelmét, és sokan követelték az igazságot IndigoRoom számára, aki a moderátorok által kapott bánásmód miatt panaszkodott. A közösségben feszültségek alakultak ki, és a moderátor, Hugh, aki a viták középpontjában állt, végül lemondott a pozíciójáról. A közönség arra is felhívta a figyelmet, hogy a moderátoroknak nyilvános bocsánatot kellene kérniük IndigoRoomtól.
Az internetes nyomozások során egyre nehezebb elválasztani a hamis információkat a valóságtól, különösen az AI fejlődésével. Az AI által generált képek és információk miatt a nyomozók gyakran tévútra kerülnek, mivel az interneten található információk hitelessége egyre inkább megkérdőjelezhetővé válik.
Érdekes tény, hogy a Celebrity Number Six rejtélyének megoldásához fűződő nyomozás során a felhasználók közösségi média platformokon, mint a Reddit és TikTok, több millió órányi tartalmat elemeztek, hogy nyomozásuk sikeres legyen.
Források: WIRED, The New York Times