A Sega Saturn története tele van ellentmondásokkal és igazságtalanságokkal. A konzolt 1994. november 22-én indították Japánban, alig két héttel a PlayStation megjelenése előtt, de azóta is folyamatosan a riválisa, a Sony gépe mögé szorult. Sokan úgy vélik, hogy a Sega Saturn egy kudarc volt, de a valóság sokkal árnyaltabb.
Első sikerek
Amikor a Saturn elindult, Japánban óriási sikert aratott. A Laox számítógép játék központ előtt kígyózó sorokat lehetett látni, ahol a fanatikus vásárlók próbálták megszerezni a limitált mennyiségű gépet. Az első napján 200,000 darabot adtak el, ami példa nélküli szám volt. A Virtua Fighter, az év legjobb arcade bunyós játéka, szintén sikeresen debütált a konzolon.
Kiváló játékok
A Sega Saturn számos kiemelkedő játékot tudhatott magáénak, mint például a Sega Rally és Daytona USA, amelyek új távlatokat nyitottak a 3D-s autós játékok világában. A Virtua Fighter 2 és a Fighting Vipers pedig a bunyós játékok mélységét és komplexitását hozták el a játékosok számára.
Fejlesztői támogatás
Sokan azt mondják, hogy a Saturnnak harmadik féltől származó fejlesztők támogatása hiányzott, de Japánban ez nem így volt. A Treasure stúdió két kiemelkedő címet, a Radiant Silvergun-t és a Guardian Heroes-t fejlesztette a konzolra. Az Atlus pedig a DonPachi arcade sikert alakította át Saturnra, emellett számos más, kevésbé elismert RPG-t is készített.
Innováció és technológia
A Sega Saturn számos újítást hozott magával. A Saturn Bomberman a legjobb cím a Hudson robbantsd fel sorozatában, és a konzol volt az első, amely online játéklehetőséget kínált a Net Link modem segítségével. A Saturn 3D Control Pad-ja, amelyet kifejezetten a Nights Into Dreams számára terveztek, szintén előbb került a piacra, mint a Nintendo 64 kontrollere.
Érdekes tény, hogy a Sega Saturn volt az első konzol, amely online játékot kínált, lehetővé téve a versenyeket világszerte, már 1997-ben.
Források: Edge Magazine, Sega hivatalos weboldal, Atlus kiadványok