A Waymo áttörést ér el a vezető nélküli autók piacán: új stratégiával célozza meg a profitot és a növekedést!

Waymo, az Alphabet által birtokolt önvezető taxi szolgáltatás, az utóbbi hónapokban a San Francisco-i városkép elengedhetetlen részévé vált. Az egykor újdonságnak számító szolgáltatás tavaly indult, és mostanra már a nagyközönség számára is elérhető, szinte mindenütt jelen van a város dombos útjain. A cég, amely a Google anyavállalata, nemcsak a város belső részein, hanem a kaliforniai autópályákon és Los Angelesben is terjeszkedett.

Jelenleg a Waymo heti több mint 100 000 utazást teljesít San Franciscóban, Phoenixben és Los Angelesben, ami a májusi számokhoz képest megduplázódott. A júliusi eredményhirdetés során az Alphabet vezetői bejelentették, hogy a vállalat további 5 milliárd dollárt tervez befektetni a Waymóba. Azonban egy nagy kérdés még mindig fennáll: vajon a Waymo robotautói képesek lesznek-e nyereséges üzletté fejlődni?

Vannak, akik kétségeiket fejezik ki azzal kapcsolatban, hogy a Waymo egy napon elhagyja-e a gépjárműflották kezelésének üzletágát, és inkább a technológia más vállalatok számára történő értékesítésére összpontosít.

A Waymo eddigi sikerei a billiókat költő Alphabetnek köszönhetőek, amely évek óta támogatja az önvezető járművek fejlesztését, és türelmesen várja a technológia fejlődését. Bár a robot taxi szolgáltatások jelenleg nem nyereségesek, a Waymo és más önvezető autós cégek, mint a General Motors Cruise és az Amazon Zoox, egy olyan piaci részesedésért versenyeznek, amely a jövőben akár 5 trillió dollárt is érhet.

Érdekesség, hogy a Waymo önvezető technológiája több mint 20 millió mérföldet tesz meg évente, és folyamatosan tanul az új helyzetekből, hogy javítsa a biztonságot és a hatékonyságot.

Források: Alphabet, Waymo, Bloomberg, Reuters