AT&T jogi lépéseket tesz a Broadcom ellen: a perpetuális licenc támogatásának megújításának megtagadása a tech-ipar jövőjére is hatással lehet!

AT&T perelni kezdett a Broadcom ellen a VMware támogatási szolgáltatások miatt

AT&T keresetet nyújtott be a Broadcom ellen augusztus 29-én, azzal vádolva a céget, hogy megpróbálja “visszamenőlegesen megváltoztatni a meglévő VMware szerződéseket az új vállalati stratégiájának megfelelően.” A keresetet a Channel Futures vette észre, és az állítások szerint a Broadcom nem engedi az AT&T-nek, hogy megújítsa a már megvásárolt VMware szoftverlicencek támogatási szolgáltatásait, hacsak az AT&T nem teljesít bizonyos feltételeket.

A Broadcom novemberben zárta le a 61 milliárd dolláros VMware felvásárlását, és gyorsan átfogó változtatásokat hajtott végre. Például decemberben bejelentették a VMware perpetuális licenc értékesítések leállítását, a csomagolt termékek előfizetése javára. A CPU előfizetéshez tartozó magasabb magkövetelmények mellett az AT&T panaszokat nyújtott be, miszerint a VMware egyre drágábbá válik.

Az AT&T állítása szerint a vállalat 75,000 virtuális gépet (VM) üzemeltet körülbelül 8,600 szerveren, amelyek a vásárlói szolgáltatások és a működési hatékonyság támogatására szolgálnak. Az AT&T úgy véli, hogy jogosult egy éves megújításra a VMware támogatási szolgáltatásokra, amely a szerződésük szerint a második a három egyéves megújítás közül.

AT&T szerint a támogatási szolgáltatások elengedhetetlenek a szoftverhibák és karbantartás, például a biztonsági javítások, szoftverfrissítések és napi karbantartás esetén. Támogatás nélkül “egy hiba vagy szoftveres probléma” zavaró leállást okozhat.

Az AT&T állítja, hogy a Broadcom megtagadja a megújítást, és tervezi, hogy szeptember 9-én megszünteti az AT&T VMware támogatási szolgáltatásait. A bíróságtól azt kérte, hogy állítsa le a Broadcomot a VMware támogatási szolgáltatások megszüntetésében, és kérte a “további szükséges jogorvoslatokat.” A New York-i Legfelsőbb Bíróság 20 napot adott a Broadcomnak a panaszra való válaszadásra.

Az AT&T szóvivője a Ars Technica-nak adott nyilatkozatában kijelentette: “Ezt a panaszt azért nyújtottuk be, hogy megőrizzük a szolgáltatások folyamatosságát és megvédjük ügyfeleink érdekeit.”

Az AT&T vádjai szerint a Broadcom megpróbálja rákényszeríteni, hogy milliókat költsön nem kívánt szoftverekre. A kereset állítja, hogy a Broadcom megtagadta a támogatási szolgáltatások megújítását AT&T perpetuális licenceihez, hacsak az AT&T nem fogadja el a Broadcom által meghatározott, véleménye szerint igazságtalan feltételeket, amelyek “több tízmillióval többe kerülnének, mint a támogatási szolgáltatások ára önmagában.”

A keresetben kifejtették: “Specifikusan, a Broadcom megfenyegette az AT&T-t, hogy megvonja az alapvető támogatási szolgáltatásokat a korábban megvásárolt VMware perpetuális licencelt szoftverekhez, hacsak az AT&T nem enged a Broadcom követeléseinek, hogy az AT&T több százmillió dollár értékben vásároljon csomagolt előfizetéses szoftvereket és szolgáltatásokat, amelyekre az AT&T-nek nincs szüksége.”

Az AT&T állítása szerint a Broadcom az akvizíció után “zaklató taktikákat” alkalmazott. A kereset idézi az Ars Technica jelentését, amely szerint “a Broadcom nem habozott rákényszeríteni az ügyfeleket a rendkívül kedvezőtlen előfizetési modellekre, amelyeket a ‘meredeken emelkedő árak’ jellemeznek, ‘megtagadják a biztonsági feltételek fenntartását a perpetuális licencelt szoftverekre,’ és fenyegetnek, hogy megszüntetik a már licencelt meglévő termékek támogatását – pontosan úgy, ahogy itt is tették.”

A Broadcom válaszában azt állítja, hogy az AT&T nem jogosult a támogatási szolgáltatások egyéves megújítására, mivel úgy véli, hogy az AT&T-nek az év végéig meg kellett volna újítania mindhárom egyéves támogatási szolgáltatási tervet.

Az AT&T keresete hangsúlyozza, hogy ha elveszíti a VMware ajánlatok támogatását, a kommunikációk az Elnöki Hivatal és az elsősegélynyújtók számára veszélybe kerülnek. Az AT&T állítása szerint körülbelül 22,000 a 75,000 VM-jük közül, amelyek a VMware-ra támaszkodnak, “valamilyen módon támogatják az AT&T szolgáltatásait több millió rendőr, tűzoltó, mentős és sürgősségi munkatárs számára országszerte… a közbiztonsággal és/vagy a nemzeti biztonsággal kapcsolatos ügyekben.”

Benjamin B. Kabak, a Loeb & Loeb LLP New York-i ügyvédi iroda technológiai és kiszervezési jogásza rámutat, hogy az ügy középpontjában “több dokumentum áll, és a vita megoldása megkívánja a rendelkezések értelmezését, hogy melyik záradék érvényesül.”

Érdekes tény: Az AT&T és a Broadcom közötti per a szoftveriparban egyre gyakoribbá váló jogi vitákra világít rá, amelyek a vállalatok akvizíciói és a szoftverhasználat új üzleti modellek körüli feszültségekből adódnak.

Források: Channel Futures, Ars Technica