Az AI boom korai nyertesei: hogyan húznak hasznot a tanácsadó cégek a mesterséges intelligencia forradalmából?


Generatív AI: Az Üzleti Tanácsadók Aranybányája

Az új technológiai trendek által keltett zűrzavarban a vállalatok a Boston Consulting Group, McKinsey és KPMG tanácsadóihoz fordulnak útmutatásért a generatív mesterséges intelligencia alkalmazásában.

Miután 2022-ben megjelent a ChatGPT, a Reckitt Benckiser marketingcsapata, amely a Lysol és Mucinex termékeket gyártja, meggyőződött arról, hogy az új mesterséges intelligencia technológia segíthet az üzletükben. Azonban nem voltak biztosak abban, hogyan, ezért a Boston Consulting Grouphoz fordultak segítségért.

A Reckitt kérése egyike volt annak a több száznak, amelyet a Boston Consulting Group tavaly kapott. Jelenleg bevételeik ötödét — két évvel ezelőtti nulláról — mesterséges intelligenciával kapcsolatos munkákból szerzik.

„Valódi szomjúság van arra, hogy kiderüljön, milyen következményekkel járhat ez az üzletükre nézve,” mondta Vladimir Lukic, a Boston Consulting Group technológiai ügyvezető igazgatója.

A következő nagy technológiai robbanás régóta várt ajándék a tanácsadóknak. A Boston Consulting Grouptól és a McKinsey & Company-tól az IBM-ig és az Accenture-ig az értékesítések növekednek és a munkaerőfelvétel is növekszik, mivel a vállalatok kétségbeesetten keresik azokat a technológiai útmutatókat, akik segíthetnek nekik megérteni, mit jelent a generatív AI, és hogyan segíthet az üzletükben.

Miközben a tech ipar azon töpreng, hogyan lehet pénzt keresni a generatív AI-ból, a tanácsadók már elkezdték kamatoztatni azt. Az IBM, amelynek 160 000 tanácsadója van, több mint 1 milliárd dollár értékű értékesítési elkötelezettséget szerzett generatív AI-hoz kapcsolódó tanácsadói munkák és watsonx rendszere révén, amely AI modellek építésére és karbantartására használható. Az Accenture, amely tanácsadói és technológiai szolgáltatásokat nyújt, tavaly 300 millió dollár értékű értékesítést könyvelt el. A McKinsey üzleti tevékenységének körülbelül 40 százaléka az idén generatív AI-hoz kapcsolódik, míg a KPMG International, amelynek globális tanácsadói részlege van, egy évvel ezelőtti nulláról több mint 650 millió dollár értékű üzleti lehetőséget céloz meg az Egyesült Államokban az elmúlt hat hónapban a technológiával kapcsolatban.

Érdekesség: A generatív AI képes olyan művészeti alkotásokat létrehozni, amelyek megkülönböztethetetlenek az emberi eredetűektől, és már most is használják mozi előzetesek, zenei kompozíciók és akár divattervezés terén is.

Források: Boston Consulting Group, McKinsey & Company, IBM, Accenture, KPMG International