Az Amazon figyelmeztet: ha a hírek őrültek, a vásárlások drámaian csökkennek!

Üzleti

Az Amazon e-kereskedelmi óriás a második negyedévről szóló jelentésében nyereséges időszakot könyvelhetett el, de figyelmeztetett, hogy a harmadik negyedév nehezen előrejelezhető lesz. A politikai erőszak, az olimpia, és egy kiszámíthatatlan elnökválasztás mind elterelte a fogyasztók figyelmét, megnehezítve a vásárlási szokások előrejelzését.

Brian Olsavsky, az Amazon pénzügyi vezetője a riportereknek elmondta: “Amikor nagy figyelmet kapó események történnek, például a pár héttel ezelőtti merényletkísérlet, látjuk, hogy az emberek a hírek felé fordulnak.” Hozzátette, “Ez egy nehéz negyedév lesz az előrejelzés szempontjából.”

Ez a megállapítás a csütörtöki jelentés során hangzott el, amely az Amazon egyik legnyereségesebb negyedévét mutatta. Azonban a cég azt is közölte, hogy a befektetők számítsanak a vártnál valamivel lassabb és kevésbé nyereséges harmadik negyedévre, ami 5%-os részvényár-elesést eredményezett az utánházi kereskedésben.

Az Amazon április és június között 148 milliárd dolláros bevételt könyvelhetett el, ami 10%-os növekedés az előző évhez képest. A nyereség 13,5 milliárd dollárra emelkedett, ami körülbelül a duplája az előző év hasonló időszakának.

Bár a nyereség meghaladta a Wall Street várakozásait, a bevétel elmaradt a várttól. Az Amazon észak-amerikai kiskereskedelmi üzletágának növekedése enyhén lassult, 9%-os emelkedéssel 90 milliárd dollárra nőtt. Az üzletág azonban jövedelmezőbbé vált, 5,6%-os működési árréssel, szemben a tavalyi 3,9%-kal.

Olsavsky elmondta, hogy a fogyasztók a kedvezőbb árú termékeket és a gyorsan megérkező szállítmányokat részesítik előnyben. Azonban amikor a vásárlók figyelmét elterelik a hírek, előfordulhat, hogy teljesen kihagyják a vásárlásokat.

Érdekesség: Az Amazon 2020-ban bevezetett AI-alapú rendszerei segítik a vásárlási szokások előrejelzését, így a cég személyre szabott ajánlásokat tud adni a felhasználóknak.

Források: Amazon hivatalos jelentése, Wall Street Journal, CNBC