AI + Oktatás Csúcstalálkozó az MIT-en
Idén nyáron 350 résztvevő gyűlt össze az MIT-en, hogy elmélyedjenek egy olyan kérdésben, amely jelenleg meghaladja a válaszokat: Hogyan teremthet még mindig lehetőségeket az oktatás mindenki számára, amikor a digitális írástudás már nem elegendő — egy olyan világban, ahol a diákoknak most már az AI-folyamatosságra is szükségük van?
Az AI + Oktatás Csúcstalálkozót az MIT RAISE Kezdeményezés (Felelős AI a Társadalmi Felhatalmazásért és Oktatásért) rendezte meg Cambridge-ben, Massachusetts államban, ahol az App Inventor Alapítvány, Boston város polgármesteri hivatala, a Hong Kong Jockey Club Charities Trust és mások képviselői tartottak előadásokat. A rendezvény fénypontjai között szerepelt egy helyszíni “Hack the Climate” hackathon, ahol az MIT App Inventor felhasználói csapataikban egy nap alatt fejlesztettek alkalmazásokat a klímaváltozás elleni küzdelem érdekében.
A megnyitó beszédek során Eric Klopfer, Hal Abelson és Cynthia Breazeal, a RAISE fő kutatói, hangsúlyozták, hogy milyen új célokat jelent az AI-folyamatosság. “Az oktatás nem csupán tények tanulmányozása,” mondta Klopfer. “Az oktatás egy teljes fejlődési folyamat. Gondolkodnunk kell arról, hogyan támogathatjuk a tanárokat abban, hogy hatékonyabbak legyenek. A tanároknak részt kell venniük az AI beszélgetésben.”
Abelson kiemelte a számítástechnikai akció felhatalmazó aspektusát, nevezetesen az azonnali hatását, hogy “ami eltér a számítógépek tanulmányozásáról szóló évtizedektől [az az], amit a gyerekek most már meg tudnak tenni.” Breazeal, a RAISE Kezdeményezés igazgatója, az AI támogatta tanulásról beszélt, beleértve a technológia használatának fontosságát, mint például az osztálytermi robotkísérők, amelyek kiegészítik a diákok és tanárok közötti együttműködést, nem pedig helyettesítik azt.
A csúcstalálkozó részeként az Global AI Hackathon nyerteseit is bemutatták. A díjakat két kategóriában osztották ki: éghajlat és fenntarthatóság, valamint egészség és jólét. A nyertes projektek között szerepeltek olyan megoldások, mint a jelnyelvről hangra fordítás, mozgó tárgyak érzékelése a látássérültek számára, empátia gyakorlása AI karakterekkel, és személyes egészségügyi ellenőrzések nyelv képek alapján.
Az AI és az oktatás együttműködésének fontosságát hangsúlyozta Daniel Huttenlocher, az MIT Schwarzman Számítástechnikai Főiskolájának dékánja. Szerinte az AI jelenlegi állapota egy “funtóz tükör”, amely “torzítja a körülötte lévő világot”, és etikai kihívások elé állítja az embereket, hogy megtalálják a pozitív, felhatalmazó felhasználási lehetőségeket.
Érdekes tény: Az AI által generált tartalom a jövőben segíthet a tanároknak a személyre szabott tanulási élmények kialakításában, lehetővé téve a diákok számára, hogy saját tempójukban haladjanak.
Források: MIT RAISE Initiative, Global AI Hackathon, Education University of Hong Kong, Hong Kong Jockey Club Charities Trust