​Az FTC beperelte az Adobe-t a nehezen törölhető előfizetések és díjak miatt  

Adobe perben: elrejtett lemondási díjak miatt perelik a szoftveróriást

Az Adobe, a Photoshop és más népszerű dizájn szoftverek gyártója, rejtette el a drága lemondási díjak részleteit – állítja egy Igazságügyi Minisztérium által indított per.

Az amerikai szabályozó hatóságok hétfőn beperelték az Adobe-ot azzal a váddal, hogy a vállalat megnehezítette a Photoshop és más szoftverek előfizetéseinek lemondását, ami egy újabb lépés a szabályozók részéről az ilyen gyakorlatok elleni fellépésben.

Az Igazságügyi Minisztérium perében azt állítják, hogy az Adobe elrejtette a drága lemondási díj részleteit a fogyasztók elől „apró betűs részekben és opcionális szövegdobozok és hiperhivatkozások mögött”. Az Adobe weboldala és ügyfélszolgálati képviselői tovább nehezítették a lemondást a perben foglalt állítások szerint.

„Az Adobe tisztában van azzal, hogy a fogyasztók milyen akadályokkal szembesülnek, amikor megpróbálják lemondani az előfizetéseiket” – áll a kormány által benyújtott periratban, amelyet az észak-kaliforniai kerületi bíróságon nyújtottak be.

Az előzmények és a szabályozók szigorítása

Ez a kihívás egy hasonló, a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) által az Amazon ellen indított per nyomdokain halad, amelyben a kormány azt állította, hogy az e-kereskedelmi óriás megnehezítette az ügyfelek számára a Prime tagságuk megszüntetését. Az ügynökség új „kattintással lemondható” szabályokat javasolt, amelyek előírnák, hogy a vállalatoknak könnyen elérhető módot kell biztosítaniuk a termék előfizetésének megszüntetésére.

Az erőfeszítések, hogy megbüntessék azokat a vállalatokat, amelyek nehezen lemondható előfizetéseket kínálnak, a szövetségi szabályozók szélesebb körű törekvéseire építenek, amelyek célja a nagy technológiai cégek hatalmának megfékezése. Az Igazságügyi Minisztérium és az FTC monopóliumellenes pereket indított a Google, az Amazon, az Apple, a Microsoft és a Meta, az Instagram és a WhatsApp tulajdonosa ellen, azzal vádolva, hogy magatartásukkal vagy üzleteikkel akadályozzák a versenyt. Az Adobe lemondta egy 20 milliárd dolláros Figma, egy dizájn startup felvásárlását, amikor tavaly ellenállásba ütközött a világ számos szabályozó hatóságától.

A per részletei

Az Adobe elleni perben az Igazságügyi Minisztérium David Wadhwani-t, a digitális médiával foglalkozó üzletágának elnökét és Maninder Sawhney-t, a vállalat egyik alelnökét is megnevezte alperesként. A per az FTC által az Adobe gyakorlatainak vizsgálata nyomán indult.

Érdekes információ: Az Adobe esete jól példázza a nagy technológiai cégek ellen irányuló szabályozói szigorítást, amelyek célja a fogyasztók védelme és a verseny biztosítása a piacon.