CrowdStrike visszavágással néz szembe: a ‘köszönöm’ ajándékkártyákat blokkolják és az ügyfelek dühöngenek


Az Uber csalásnak minősítette a CrowdStrike munkatársainak küldött 10 dolláros ajándékkártyákat

Egy globális IT leállás miatt a CrowdStrike kiberbiztonsági cég köszönetet akart mondani azoknak a dolgozóknak, akik segítettek a helyreállításban, egy 10 dolláros UberEats ajándékkártyával. Azonban az Uber csalásnak minősítette a gesztust.

A CrowdStrike megerősítette, hogy az ajándékkártyákat azoknak a “munkatársaknak és partnereknek” küldte, akik segítettek az ügyfeleknek egy hibás szoftverfrissítés következtében. A meghibásodás 8,5 millió eszközt bénított le világszerte, káoszt okozva repülőtereken, kórházi időpontok lemondásához és TV csatornák leállásához vezetve.

A TechCrunch technológiai híroldal beszámolt arról, hogy egyes címzettek hibajelzést kaptak, amikor megpróbálták használni az ajándékkártyájukat, amely szerint azokat az ajándékkártyákat kibocsátó fél törölte és már nem érvényesek. Egy CrowdStrike szóvivő elmondta, hogy az Uber blokkolta a kártyákat a magas használati arányok miatt, amelyek csalásra utaló jeleket okoztak.

“A CrowdStrike nem küldött ajándékkártyákat ügyfeleinek vagy klienseinek,” mondta a szóvivő. “Ezeket a munkatársainknak és partnereinknek küldtük, akik segítettek az ügyfeleknek ebben a helyzetben. Az Uber csalásnak minősítette a magas használati arányok miatt.”

Az ajándékkártyát kibocsátó e-mailben, amelyet a TechCrunch jelentett, a CrowdStrike így írt: “Elismerjük, hogy a július 19-i incidens további munkát okozott. És ezért szívből köszönjük és elnézést kérünk a kellemetlenségekért.”

Szerdán egy biztosító becslése szerint a hibás frissítés az amerikai Fortune 500 vállalatoknak 5,4 milliárd dollárba kerülhet, a bankszektor, légitársaságok és egészségügyi cégek voltak a legjobban érintettek.

A CrowdStrike egy blogbejegyzésben szerdán elmondta, hogy a kudarc elsődleges oka egy hiba volt a CrowdStrike Falcon termékének frissítésében, amelynek célja a vállalkozások kiber-támadások elleni védelme. A CrowdStrike intézkedéseket is bejelentett a jövőbeli hasonló esetek elkerülése érdekében, beleértve a frissítések fokozatos bevezetését, az ügyfelek nagyobb ellenőrzését a frissítések ütemezése és helyszíne felett, valamint részletesebb információk nyújtását a tervezett frissítésekről.

Az Air France KLM csütörtökön közölte, hogy az incidens miatt körülbelül 10 millió eurós veszteségre számít. Az amerikai Delta Air Lines volt a leginkább érintett légitársaság, több mint 6000 járatot töröltek péntek óta, ami arra késztette az amerikai közlekedési minisztériumot, hogy vizsgálatot indítson “a Delta utasainak jogainak biztosítása érdekében”.

Érdekesség: A mesterséges intelligencia fejlődése lehetővé tette, hogy a kiberbiztonsági rendszerek gyorsabban és hatékonyabban észleljék a fenyegetéseket, mint valaha.

Források: TechCrunch, CrowdStrike Blog