Egy Anyuka Látott Egy Hiányt, És Betöltötte: A Paraoktató Szerepe A Iskolák Gerincének Megteremtésében!

Chaula Butterworth, a Paraeducátor, aki a Covid-19 alatt lépett színre

Chaula Butterworth 54 éves, a Maryland állambeli Rockville-ben él, és négy éve dolgozik paraeducátorként a Montgomery Megyei Iskolai Rendszerben. A pandémia alatt, amikor a gyerekeknek vissza kellett térniük az iskolába, Butterworth úgy érezte, hogy szükség van a támogatására, mivel a tanárok és az iskolai alkalmazottak sokan vonakodtak a zsúfolt osztálytermekbe való visszatéréstől.

„Szükség volt rám, és én ezt be tudtam tölteni” – mondta Butterworth, aki a Farmland Általános Iskolában kezdett el dolgozni, miután a helyi iskolaigazgatóság felajánlotta neki a paraeducátori pozíciót.

Miért döntött a paraeducátori pálya mellett?

Butterworth elmondta, hogy a pandémia idején tapasztaltak motiválták a döntését. „Fontos volt számomra, hogy támogassam a tanárokat, akik félelemmel és szorongással néztek szembe” – tette hozzá. Elmondása szerint a paraeducátorok a „tanterem gerincét” képezik, és sokszor különböző feladatokat látnak el, a tanítás mellett.

A paraeducátorok szerepe az iskolában

A paraeducátorok feladatai közé tartozik a tanórák lebonyolítása, a tanulók segítése, és a különböző iskolai események támogatása. Butterworth kiemelte, hogy „mindenhol jelen vagyunk”, és a diákok sokszor személyes problémáikkal is megkeresik őt. „Néha csak annyira van szükségük, hogy valaki meghallgassa őket” – mondta Butterworth, aki a diákok érzelmi támogatásában is aktívan részt vesz.

A kihívások és a jutalmak

Butterworth számára a legnagyobb kihívás a személyzet hiánya volt, ami különösen nehézkessé tette az iskolai tevékenységeket. „Amikor kevesen vagyunk, a diákokkal való foglalkozásunk csökken” – mondta. Ugyanakkor a legnagyobb örömét a diákok fejlődése adja. „Azok a pillanatok, amikor a diákok megtanulnak valami újat, mindig örömet okoznak” – tette hozzá.

Az iskolai élet sokszínűsége

A Farmland Általános Iskolában 800 diák tanul, és „65 vagy 70 különböző nyelvet” beszélnek az iskolában. Butterworth szerint az iskola a közösség mikrokozmosza, ahol a különféle kultúrák és háttérrel rendelkező diákok együtt tanulnak és fejlődnek.

Butterworth megjegyezte, hogy a gyerekek kíváncsiak és szívesen kérnek segítséget, amikor szükségük van rá. „Mindannyiunknak szüksége van egy segítő kézre” – zárta gondolatát.

Érdekesség: A mesterséges intelligencia már most is segít az iskolákban a tanulás személyre szabásában, lehetővé téve, hogy a diákok a saját tempójukban haladjanak.

Források: EdSurge, Montgomery County Public Schools