Elon Musk által vezetett X most monopóliumellenes pert indít – a hirdetők bojkottja felrobbantja a reklámpiacon!

Elon Musk háborút hirdetett a hirdetők ellen

X vállalat kedden keresetet nyújtott be a Global Alliance for Responsible Media (GARM) ellen, amely a legnagyobb hirdetők szövetsége, azt állítva, hogy a csoport versenyellenes törvényeket sértett azzal, hogy együttműködött a márkákkal, hogy elbátortalanítsa őket a hirdetési költéseik fokozásától a közösségi médiában.

A texasi szövetségi bíróságon benyújtott kereset szerint a GARM, amely olyan vezető márkákat tömörít, mint a CVS, Unilever, Mars és a dán energiaipari vállalat, az Orsted, „összeesküdött”, hogy „kollektíven visszatartja a X-nek, korábban Twitternek járó milliárd dolláros hirdetési bevételeket”, miután Elon Musk 2022-ben átvette a közösségi média céget.

Linda Yaccarino, a X vezérigazgatója, egy nyílt levélben írta: „Ezeknek a szervezeteknek és vezetőiknek az illegális magatartása milliárdokba került a X számára. Az emberek sérülnek, amikor az ötletek piacterét aláássák, és amikor bizonyos nézőpontokat nem támogatnak, míg másokat illegális bojkott keretében finanszíroznak.”

A keresettel a X lényegében háborút hirdetett a hirdetők ellen, akik a közösségi média cég bevételeinek nagy részét biztosítják. Miután Musk megszerezte a céget, és megígérte, hogy új korszakot indít el a korlátlan szólásszabadság jegyében, sok hirdető csökkentette a X-en történő költését, aggódva a felnövekvő gyűlöletbeszéd és dezinformáció miatt.

Musk a X-en tett bejegyzésében megjegyezte: „Két évig próbáltunk kedvesek lenni, és csak üres szavakat kaptunk viszonzásul. Most háború van.” Külön bejegyzésében arra bátorította azokat a cégeket, akik bojkottot szenvednek el, hogy nyújtsanak be keresetet.

Ruben Schreurs, az Ebiquity marketing- és médiatanácsadó cég stratégiai igazgatója kijelentette: „Ha Elon már teljesen elégette az összes hidat és kapcsolatot az egész hirdetési közösséggel, nem hiszem, hogy ez bárkit is visszahozna a X-re.”

Ez a lépés Musk részéről utal arra, hogy a hirdetők elbátortalanítása a X számára egy utolsó lehetőség arra, hogy visszanyerje a márkákat, akik nem akarnak a jogi akciók kereszttüzébe kerülni.

Érdekesség: A mesterséges intelligencia (AI) fejlődése lehetőséget ad a hirdetők számára, hogy a felhasználói viselkedéseket jobban megértsék és személyre szabott hirdetéseket készítsenek.

Források: The New York Times, Reuters, Bloomberg