Elon Musk X: A Reklámkoalíció Elleni Per, Ami Megállítja a Digitális Hirdetéseket!

Elon Musk vádjai miatt feloszlik a Global Alliance for Responsible Media (GARM), amely egy befolyásos hirdetési iparági csoport. Az e-mail, amelyet a New York Times megszerzett, megerősíti, hogy a nonprofit szövetség működését azután függeszti fel, hogy a Musk által vezetett X, a korábbi Twitter, beperelte a csoportot.

A GARM, amelyet a World Federation of Advertisers vezet, két nappal azután jelentette be a működésének leállítását, hogy Musk azt állította, hogy a csoport bojkottot szervezett az X ellen. A pert azzal indították, hogy a GARM megsértette a versenyjogot azáltal, hogy együttműködött a márkákkal, hogy elriasztja őket attól, hogy pénzt költsenek a közösségi média platformon.

A World Federation of Advertisers tagadta, hogy a GARM tevékenysége jogsértő lenne, azonban azt állította, hogy a nonprofit szervezet nem rendelkezik elegendő pénzügyi forrással ahhoz, hogy folytassa működését, miközben bíróság előtt védekezik az X ellen.

Stephan Loerke, a World Federation of Advertisers vezérigazgatója az e-mailben azt írta, hogy bár „biztos benne, hogy az eredmény meg fogja mutatni, hogy minden tevékenységük teljes mértékben megfelel a versenyjogi szabályoknak”, a GARM azonnali leállásáról döntöttek. A World Federation of Advertisers, amely szintén érintett a perben, továbbra is működni fog.

„Ez a döntés nem könnyen született meg, de a GARM nonprofit szervezet, és erőforrásai korlátozottak” – tette hozzá Loerke. Az e-mailt a Business Insider korábban már jelentette.

X-nél a GARM leállásának híre örömmel fogadták. „Egy kis csoportnak sem szabad monopolizálnia, hogy mi monetizálható” – mondta Linda Yaccarino, az X vezérigazgatója. „Ez egy fontos elismerés és szükséges lépés a helyes irányba. Remélem, hogy ez azt jelenti, hogy az ökoszisztémában széleskörű reformok várhatóak.”

Érdekesség: Az AI rendszerek képesek előre jelezni a hirdetési kampányok hatékonyságát, ami segíthet a hirdetőknek jobban célozni a közönségeiket.

Források: The New York Times, Business Insider