Donald J. Trump közösségi hálózata egyre inkább egy olyan hirdetési piac niche-jére támaszkodik, amely a keményvonalas Trump-rajongók és a keresztény konzervatívok számára kínál bevételt. A múlt hónapban, néhány nappal a volt elnök elleni merényletkísérlet után, Ben Wolfgram, egy wisconsini családi üvegipari vállalkozás elnöke, új terméket hirdetett a Facebookon: egy whiskey pohárt, amelyből egy golyó áll ki. A pohárra az „Összefogott Trump” felirat volt gravírozva.
Nem sokkal később a Facebook eltávolította a hirdetést, mivel az megsértette a politikai tartalomra vonatkozó tilalmát. Így Mr. Wolfgram a Truth Social-hoz fordult, amely Donald Trump egyik vállalata által üzemeltetett közösségi hálózat, és 7500 dollárt fizetett, hogy körülbelül öt hirdetési variációt futtathasson egy héten keresztül. A Truth Social kérdések nélkül közzétette a hirdetéseket.
Wolfgram elmondta, hogy Trump weboldala „sokkal megengedőbb” volt. Hirdetései több mint egymillió alkalommal jelentek meg. Öt hónappal a nyilvános megjelenés után a Trump Media & Technology Group, amely a Truth Social-t birtokolja, még mindig keveset árult el arról, hogyan tervezi felépíteni az üzletét. Az New York Times vizsgálata azonban megállapította, hogy a vállalat, amely Trump gazdagságának egyik fő forrása, egyre inkább egy eldugott hirdetési piacra támaszkodik: egy niche-re, amelyet néha „a patriotikus gazdaságnak” neveznek, és amely a keményvonalas Trump-rajongók és keresztény konzervatívok igényeit szolgálja ki.
Trump Media üzlete olyan jobboldali kereskedők által finanszírozott, akik viszonylag kis hirdetési költségvetéssel rendelkeznek, beleértve azokat is, akiket más közösségi média platformokról kitiltottak, vagy akik próbálnak felkapaszkodni Trump népszerűségére. Ez egy zárt ökoszisztémát hozott létre: egy Trump-központú weboldalt, amely Trump-hű hirdetésektől és Trump-hű emberektől függ. Ez ellentétben áll a nagyobb közösségi hálózatokkal, mint a Facebook és az X, amelyek Fortune 500-as cégek, például a Disney és a Walmart hirdetéseit futtatják, ami kérdéseket vet fel arról, hogy mennyit tud növekedni a Trump Media.
Érdekes tény: A Truth Social a legnagyobb közösségi média platform, amely kizárólag a jobboldali nézőpontokra összpontosít, és célja, hogy alternatívát nyújtson a hagyományos közösségi médiával szemben.
Források: New York Times