Technológiai óriások az AB-3211-es törvényjavaslat mellett
Az OpenAI, a Microsoft és az Adobe a közelmúltban levelet írt a kaliforniai törvényhozóknak, amelyben támogatják az AB-3211 törvényjavaslatot. Ez a javaslat arra kötelezi a technológiai cégeket, hogy címkézzék fel az AI által generált tartalmakat Kaliforniában. A törvény értelmében a generatív AI rendszerek által készített vagy jelentősen módosított fényképek, videók és hangfelvételek metaadataihoz vízjeleknek kell tartozniuk.
A javasolt törvény előírja, hogy a nagy közösségi média platformok, mint például az X és az Instagram, “könnyen érthető” címkéket alkalmazzanak az feltöltött tartalmakra, amelyekre a felhasználók kattinthatnak a megtekintéshez. A vizuális címkéket a hangklippekhez és zenei videókhoz is alkalmazni kell.
OpenAI a javaslat támogatásáról szóló levelében, amelyet a Reuters is megtekintett, hangsúlyozta, hogy az új technológiák és szabványok segíthetnek az embereknek megérteni az online tartalmak eredetét, ezzel elkerülve a zűrzavart az emberi és a fotorealista AI által generált tartalmak között. Jason Kwon, az OpenAI stratégiai igazgatója szerint a transzparencia és az eredet igazolására vonatkozó követelmények különösen fontosak egy választási évben, mivel meggyőző szintetikus tartalmakat generálhatnak a szavazatok befolyásolására.
Anne Perkins, az Adobe politikai és kormányzati kapcsolatokért felelős igazgatója megjegyezte, hogy az Adobe technikai szakértelmet nyújtott az AB-3211 létrehozásához szükséges eredettechnológia fejlesztéséhez. Hozzátette: “Az Adobe mindig is támogatta az AB-3211 célját, hogy több bizalmat és átláthatóságot hozzon az AI-vezérelt világunkba.”
Az AB-3211 már áthaladt a kaliforniai állami közgyűlésen és a szenátus költségvetési bizottságán. A következő lépés egy teljes állami szenátusi szavazás, mielőtt a törvényjavaslatot Gavin Newsom kormányzó elé terjesztenék.
Érdekes tény: Az AI által generált tartalmak egyre nagyobb kihívást jelentenek a közösségi médiában, mivel a hamis információk elterjedése különösen aggasztó lehet választási időszakokban.
Források: Reuters, TechCrunch, TechRepublic