Felforgató Újdonság: Mesterséges Intelligencia Társaságok Indítanak Politikai Kampányokat az Egyesült Államokban! Fedezd Fel, Miért Olyan Óvatosak!

A műszaki vállalatok kihívásai az A.I. választások során

Matthew Diemer, egy demokrata politikai jelölt, aki az Ohio állam hetedik kongresszusi körzetéért indult, januárban megkereste egy mesterséges intelligencia céget, a Civoxot. A cég A.I.-támogatott hangtechnológiáját ajánlotta, amely képes lenne tízezrekhez eljuttatni személyre szabott telefonhívásokat, Diemer beszédstílusával és humorával.

A kampány megpróbálta ki az új technológiát, ám hamar kiderült, hogy a választók számára a legkevésbé vonzó dolog a robocall, különösképpen az, ha az A.I.-tól származik. Diemer elmondása szerint a Civox A.I. programja közel 1,000 hívást indított öt perc alatt, de a legtöbben már az első másodpercekben letették a telefont, amikor meghallották, hogy egy A.I. önkéntes beszél hozzájuk. “Az emberek egyszerűen nem akartak telefonálni, és különösen nem akarták, hogy A.I. programmal beszélgessenek,” mondta Diemer, aki 2022-ben már futott ugyanazon a választáson, de nem járt sikerrel. “Talán az emberek még nem készültek fel erre a technológiára.”

Ez a választási év a mesterséges intelligencia éve kellett volna, hogy legyen. Az A.I. eszközök, mint például a chatbotok és a képgenerátorok robbanásszerű elterjedésével, több mint 30 technológiai vállalat kínálta A.I. termékeit a nemzeti, állami és helyi politikai kampányok számára az Egyesült Államokban az utóbbi hónapokban. A cégek — többségében kisebb vállalatok, mint például a BHuman, VoterVoice és Poll the People — olyan termékeket kínálnak, amelyek átszervezik a választói névjegyzékeket és a kampány e-maileket, bővítik a robocallokat, és A.I.-val generált hasonmásokat készítenek a jelöltekről, akik virtuálisan találkozhatnak a választókkal.

Ám a kampányok többsége nem érdeklődik, és amikor mégis, a technológia általában nem vált be. Csak néhány jelölt használ A.I.-t, és még kevesebben hajlandók beismerni ezt, 23 technológiai céggel és hét politikai kampánnyal folytatott interjúk alapján. Három cég elmondta, hogy a kampányok csak akkor egyeztek bele a technológia megvásárlásába, ha biztosíthatják, hogy a nyilvánosság soha nem tudja meg, hogy A.I.-t használtak.

Érdekes tény: Az A.I. technológiák használata a politikai kampányokban nemcsak a kommunikációt, hanem a választói elköteleződést is megváltoztathatja, de a felhasználók bizalmának hiánya komoly akadályt jelenthet.

Források: New York Times, Civox, Matthew Diemer kampánya