Fenyegető üzenet a globális informatikai leállást okozó cégtől: Mi vár ránk a digitális világban?

A Delta Airlines és a CrowdStrike jogi vitája

A július 19-i globális informatikai katasztrófa mögött álló cég, a CrowdStrike, jogi vitába keveredett a Delta Airlines légitársasággal. Mindkét fél azt állítja, hogy a másik hibázott a történtek során.

A CrowdStrike informatikai katasztrófája egy hibás frissítés miatt következett be, amely megbénította az összes Windows operációs rendszerrel rendelkező gépet, amely a cég végpontvédelmi programját használta. Ennek következményeként a Delta Airlines több ezer járatot törölt öt nap alatt, ami körülbelül 500 millió dollár bevételkiesést jelentett számukra.

A Delta Airlines jogi levelet küldött a CrowdStrike-nak, amelyben kompenzációt követeltek az incidens miatt. A CrowdStrike válaszában azonban hangsúlyozta, hogy nem követtek el súlyos mulasztást, és elutasítják, hogy szándékosan szegtek volna szerződést. A cég képviselője szerint mindent megtettek a probléma orvoslásáért, és egy nappal a probléma után már új frissítést is kiadtak.

A jogi vitában a CrowdStrike azt is megjegyezte, hogy a Delta Airlines lassú reagálása is hozzájárult a helyzet súlyosbodásához. „Ha jogi útra terelik a dolgot, magyarázhatnak a befektetőiknek, a partnereiknek és az esküdtszéknek is” – nyilatkozta a CrowdStrike szóvivője.

Érdekes tény, hogy a CrowdStrike az incidens után UberEats kuponokat adott partnereinek, hogy enyhítse a helyzetet, de ez láthatóan nem volt elegendő a Delta Airlines számára.

Források: Gizmodo, Delta Airlines hivatalos közleménye, CrowdStrike sajtónyilatkozat.