FlottaMan: Új kihívások és lehetőségek az autópiacon
2023-ban csatlakozott a FlottaMan Zrt.-hez Paksi Tamás, aki két évtizednyi lízingpiaci tapasztalattal a háta mögött érkezett. A váltás mögött a flottafinanszírozás iránti elkötelezettsége áll, hiszen az előző munkahelyén töltött idő alatt jelentős kapcsolatrendszert alakított ki ezen a piacon.
Tamás elmondása szerint az autók iránti érdeklődése mindig is megvolt, azonban az utóbbi években inkább az irodai munkákra összpontosított, így a kapcsolatait és az ügyfelekkel való kapcsolatát elvesztette. „Én inkább alkotó ember vagyok, mint üzemeltető. A feladataim egyre inkább a rendszerműködtetés irányába tolódtak el, ami nem felelt meg az ambícióimnak” – fogalmazott.
A FlottaMan Zrt.-nél nemcsak a munkahelyi környezet, hanem a munka-magánélet egyensúly is javult. „A mottóm: elsősorban közösséget építünk, másodsorban munkahelyet” – emelte ki Paksi.
A hiteles szakmai hozzáállás
Paksi szerint a szakmai hitelesség kulcsa az ügyfelek igényeinek pontos felmérése. „Szakmailag akkor vagyok hiteles, ha igyekszem a lehető legjobban felmérni az ügyfél körülményeit és igényeit. Ezen információk birtokában tudok ajánlani számára a legmegfelelőbb megoldásokat” – mondta.
A FlottaMan Zrt. célja, hogy a lehető legjobb áron, a legjobb autót kínálja ügyfeleinek, figyelembe véve a finanszírozási és szervizköltségeket is. „Az ügyfelek mobilitási igényeit a lehető legszélesebb módon szeretnénk megoldani” – tette hozzá.
Pénzügyi tudatosság a KKV-k körében
A magyar újautó-piac jelentős részét a kis- és középvállalkozások (KKV-k) mozgatják, azonban Paksi szerint a piac aluledukált. „Sok esetben tapasztalom, hogy a vállalkozások minimális pénzügyi tudással hozzák meg döntéseiket, gyakran érzelmi alapon” – mondta.
Nyugaton sokkal elterjedtebb a lízing, amit a helyi adójogi környezet is segít. „Itthon a bürokratikus teher versenyképességi hátrányt okoz, a magyar adójogi környezet pedig nem támogatja az operatív lízinget” – magyarázta Paksi.
Bérlet vs. vásárlás
A tartós bérlet rugalmas és költséghatékony megoldás, amely lehetővé teszi a cégek számára, hogy járműveket béreljenek, anélkül, hogy megvásárolnák azokat. „A bérleti díj tartalmazza a karbantartást és a biztosítást, így előre tervezhető költségekkel számolhatnak a cégek” – tette hozzá.
Paksi hangsúlyozta, hogy a flottakezelés nemcsak az autók beszerzéséről szól, hanem a teljes életciklusuk menedzseléséről is, így időt és energiát spórolhatnak meg a vállalkozások.
Jövőbeli kilátások
A COVID-19 és az ukrán háború hatására a vállalkozások spórolásra kényszerültek, ami a beruházási kedv csökkenéséhez vezetett. „Az inflációs környezet miatt a beruházások elhalasztása jellemző, ami a költségvetésre is nyomást gyakorol” – mondta Paksi.
Az elektromos autók térnyerése szintén jelentős, azonban Paksi aggályait fejezte ki a magyar infrastruktúra fejlesztése kapcsán. „Megfelelő számú töltőállomást kell létesíteni, hogy kiszolgálhassuk a növekvő igényeket” – vélekedett.
Érdekesség: Az elektromos autók lízingelése különösen vonzó lehet, hiszen az ügyfelek rugalmasan válthatnak az újabb modellekre, anélkül, hogy megvásárolnák azokat.
Forrás: FlottaMan Zrt. megbízása, HVG BrandLab produkciója




