Események: Új reklámelhelyezési gyakorlat a YouTube-on
Nem fog örülni a YouTube újításának, ha zavarják a semmiből jövő reklámok. A Google videós platformja egy új reklámformátumot jelentett be „Peak Points” (Csúcspontok) néven, amelynek már a neve is beszédes.
A rendszer lényege, hogy történik valami igazán fontos, nagy jelentőségű dolog, majd durr, azonnal jön egy reklám. Például, mint a platform példájában is szerepel, egy híres pár eljegyzésének pillanatát még megnézheti, majd amint ez megtörténik, azonnal jön egy reklám. Hogy hol van a videóban a „csúcspont”, azt a Gemini mesterséges intelligencia segíti megállapítani.
Ha talál egy ilyen pontot a videóban, amelyről úgy sejti, hogy nagyobb ott a nézői érdeklődés, akkor javasolja, hogy közvetlenül utána legyen egy reklám – írja a Google nyomán a TechCrunch.
A cél, hogy legyen a hirdetők számára egy olyan taktika, melynek célja, hogy akkor ragadja meg a néző figyelmét, amikor a legjobban érdeklődnek az adott tartalom iránt. Konyhanyelven: amikor a háttérben futó, csak hallgatott tartalom egy olyan ponthoz ér, ahol még ilyen esetben is odanéz, hogy lássa, mi is történt. Majd reklám, azonnal. Mint a kereskedelmi televízióknál.
Az újítás a felhasználók körében bizonyára nem lesz népszerű, elvégre – adott esetben – egy érzelmileg felfokozott pillanatban vágják félbe a tartalmat. De legalább a politikai hirdetések hamarosan eltűnnek, így egy meghitt pillanatot követően nem fog megjelenni olyan hirdetés, amiben azt regélik el, hogy kit kell éppen aktuálisan gyűlölni.
Érdekes tény: A mesterséges intelligencia alkalmazása a reklámiparban már nem új keletű, de a Gemini által javasolt csúcspontok kihasználása új lehetőségeket nyithat meg a hirdetők számára.
Források: TechCrunch, Google



