Hirdetők leállítják a vállalati felelősségvállalási programot Musk X-es per miatt! Fedezd fel, hogyan hatott a jogi ügy a reklámiparra!

Elon Musk és a Reklámipar Átalakulása

A globális hirdetői szövetség bejelentette, hogy megszünteti a vállalati felelősségi programját, miután Elon Musk X-je, korábbi nevén Twitter, pert indított a csoport ellen, amelyet “masszív hirdetői bojkott” megszervezésével vádolt meg. A Világ Hirdetőinek Szövetsége (WFA) csütörtökön tájékoztatta tagjait, hogy leállítja a Globális Felelős Média Szövetséget (Garm), miután jogi támadások érték az X részéről, ahogy azt a Business Insider elsőként jelentette.

A Garm egy nonprofit kezdeményezés a WFA keretein belül, amely segít a márkáknak elkerülni, hogy káros tartalom mellett hirdessenek vagy profitáljanak belőle. A Garm weboldalán közzétett nyilatkozat szerint: “A GARM egy kicsi, nonprofit kezdeményezés, és a közelmúltban megfogalmazott vádak, amelyek sajnos félreértelmezik a célját és tevékenységeit, elterelték a figyelmet és jelentős mértékben kimerítették az erőforrásait és pénzügyi lehetőségeit. Ezért a GARM nehéz döntést hozott a tevékenységei befejezéséről.”

A közösségi média vállalat korábban versenyellenes pert indított, amelyben azt állította, hogy olyan hirdetők, mint az Unilever, a Mars és a CVS Health – mind a WFA tagjai – jogellenesen összeesküdtek, hogy “milliárd dolláros hirdetési bevételektől” fosztják meg az X-et. Az X vezérigazgatója, Linda Yaccarino, a hír megjelenése után tweetelt: “Senki sem monopolizálhatja azt, ami profitálható.”

A videómegosztó platform, a Rumble, amely az amerikai jobboldal kedvence, szintén csatlakozott a kezdeményezéshez, és hasonló követelésekkel pert indított a WFA ellen a Garm ügyében.

A hirdetési bevételek az X-nél drámai csökkenést mutattak, miután Musk 2022-ben megvásárolta a céget, és gyorsan megszüntette a közösségi hálózat tartalommoderáló csapatait, ami az antiszemita tartalom hirtelen növekedéséhez vezetett az X-en, beleértve a náci érzelmeket kifejező hirdetéseket is. Musk azt állította, hogy a hirdetők, akik a politikai változások miatt elmenekültek, “zsarolást” folytattak, és trágár szavakkal kérte őket, hogy ne térjenek vissza.

A WFA válaszul azt mondta, hogy hamarosan nyilatkozatot ad ki. Az Unilever, a Mars és a CVS Health nem reagált azonnal a megkeresésekre. A hirdetéstechnológiai felügyelet, a Check My Ads szerint a per valószínűleg még több hirdetőt fog elriasztani a platformtól.

“Mindenki látja, hogy a hirdetés az X-en kockázatos üzleti kapcsolat az hirdetők számára” – mondta Claire Atkin, a Check My Ads társalapítója. “A mai hír pozitív oldala, hogy a hirdetők már nem támaszkodnak a Garm-ra, és közvetlenebb felelősséget vállalnak arról, hogy hirdetéseik hol jelennek meg.”

Érdekes tény: A mesterséges intelligencia fejlődése lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy pontosabban célozzák meg a közönséget, ami megváltoztatja a hirdetési stratégiákat az iparágban.

Források: Business Insider, Check My Ads