Hogyan építsünk nyerő adatcsapatot: 6 kulcsfontosságú funkció egy modern vállalati adatstruktúrához


Hatékony AI csapatépítés: A modern adatvezérelt szervezetek hat alappillére

A mesterséges intelligencia és az adatok vezérelte világban a vezetők számára kihívást jelent egy olyan vállalati adatcsapat felépítése, amely minden érintett számára megbízható és képes üzleti célokat elérni. Az alábbiakban bemutatjuk, hogyan állíthatnak össze hatékony adatcsapatokat, amelyek hozzájárulnak a szervezet sikeréhez.

A „unicorn” adatprofi mítosza

Nem realisztikus azt várni, hogy egyetlen szakember minden adatkezelési feladatban kiváló legyen. Ahelyett, hogy egy-egy mindenre képes „unicorn” adatprofira támaszkodnánk, fontos felismerni és kihasználni a csapat tagjainak különböző képességeit és tapasztalatait.

A modern adatcsapat hat funkciója

1. Tervezők: Ezek a szakemberek szorosan együttműködnek az érintettekkel és készítőkkel, hogy az üzleti igényeket beépítsék az adatmegoldásokba. Fontos szerepet játszanak keretrendszerek, szolgáltatások, termékek, adatkészletek, jelentések, alkalmazások és prezentációk fejlesztésében.

2. Készítők: Felelősek az adatmegoldások kidolgozásáért és megvalósításáért. Feladataik közé tartozik a gépi tanulási modellek fejlesztése, adatcsővezetékek építése és adatvizualizációs műszerfalak létrehozása.

3. Kommunikátorok: Fontos szerepet játszanak az adatvezérelt megközelítések értékének közvetítésében, elősegítve az adatmegoldások elfogadását szerte a szervezetben.

4. Operátorok: Ezek az egyének konfigurálják és kezelik az adatfunkciókat támogató rendszereket. Folyamatosan figyelik, karbantartják és optimalizálják a rendszerek teljesítményét.

5. Iterátorok: Felelősek a szervezet hosszú távú adatstratégiájának vezetéséért, folyamatosan finomítva és optimalizálva az adatprioritásokat.

6. Szabályozók: Az adatbiztonság, hozzáférés-kontroll és etikus gyakorlatok fenntartása érdekében fejlesztik és érvényesítik az adatirányítási politikákat.

Az adatok és az AI korában a vezetőknek képesnek kell lenniük arra, hogy világosan megfogalmazzák, kivel és mikor kell kommunikálniuk az érintetteknek. Az adatcsapatok hatékony szervezése érdekében a vezetőknek a funkciókra kell összpontosítaniuk, nem pedig a címekre.

Érdekesség: Tudtad, hogy a mesterséges intelligenciát már az 1950-es években elkezdték kutatni? Az első AI programot, a „Logic Theorist”-et 1955-ben fejlesztette ki Allen Newell és Herbert A. Simon.

Források: Forrester, Kim Herrington