Jools Lebron és a „demure” kifejezés jogi csatája
Jools Lebron, a TikTok népszerű influencere, aki több mint 2 millió követővel rendelkezik, nemrégiben a „demure”, „mindful” és „cutesy” kifejezések körüli felhajtás középpontjába került. Számos márka, köztük a Verizon és a Netflix, együttműködött vele szponzorált tartalmak létrehozásában, míg olyan hírességek, mint Jennifer Lopez és Olivia Rodrigo is használják ezeket a kifejezéseket videóikban.
Lebron, aki transznemű, a közelmúltban bejelentette, hogy az internetes hírnevének köszönhetően most már finanszírozni tudja a átalakítását. Azonban a boldogságát árnyékolja, hogy egy férfi, Jefferson Bates, aki Washington államban él, bejegyzett egy védjegy kérelmet „Very Demure .. Very Mindful …” szövegre, ami látszólag Lebron sikerének kiaknázására irányul.
„Annyira szerettem volna segíteni a családomnak és biztosítani a transzformációmat, és úgy érzem, hogy elbuktam” – mondta Lebron egy könnyes TikTok videóban. Raluca Pop, a Hive Social alapítója, aki szolidaritásból szintén benyújtotta a „Very Demure Very Cutesy” védjegy kérelmet, hogy megvédje Lebront a jogi csatározásban.
Pop elmondta: „Amint láttam, hogy ez a másik srác megpróbálta elvenni tőle, rájöttem, hogy nem védjegyezte le a kifejezés másik részét, a ‘very cutesy’-t”, és ezért döntöttem úgy, hogy ezt megteszem.”
Ha Bates kérelmét jóváhagyják, Lebron nem használhatja a kifejezést hivatalos termékeken vagy szponzorált tartalmakban Washington államban, hacsak nem szerez be egy szövetségi védjegyet. Az ügyvédek úgy vélik, hogy Lebron képes lesz megvédeni a jogait.
„Ha én lennék ő, nem aggódnék” – mondta Alli Elmunzer, egy védjegy ügyvéd. „Nagyon világos, hogy ő volt az első, aki használta, és el kell kezdenie monetizálni, mert ez csak erősíti az ügyét.”
A védjegyjogok szerint az első személy, aki használ egy védjegyet, az jogosult a jogaira, nem az első, aki benyújtja a kérelmet. Lebron esetében ez a helyzet, azonban az ügyvédek hangsúlyozzák, hogy a jogi harc időt és pénzt igényel.
Lebron Puerto Ricó-i származású, és a hírnevének kihasználására törekszik, szponzorált tartalmakat posztol a K18 hajápolási márkával, valamint egy potenciális együttműködést is pedzeget a Netflix-szel.
Érdekes tény: Az Egyesült Államok védjegyjoga szerint a védjegy első használója rendelkezik a jogokkal, ami azt jelenti, hogy a tartalomkészítőknek gyorsan kell cselekedniük, ha virálissá válnak.
Források: NBC News, TMZ, Influencer Legal