Az OpenAI pénteken bejelentette, hogy letiltotta egy iráni csoport fiókjait, amely a ChatGPT chatbotját használta olyan tartalom létrehozására, amely az Egyesült Államok elnökválasztására és más kérdésekre gyakorolt hatást. Az Operation Storm-2035 néven azonosított művelet a ChatGPT-t arra használta, hogy cikkeket generáljon olyan témákban, mint például a választási jelöltek véleménye, a gázai konfliktus és Izrael szereplése az Olimpiai Játékokon.
Az OpenAI szerint a generált tartalmakat közösségi média fiókokon és weboldalakon osztották meg. A Microsoft által támogatott mesterséges intelligencia cég nyomozása során kiderült, hogy a ChatGPT-t hosszú formájú cikkek és rövidebb közösségi média hozzászólások létrehozására használták.
Az OpenAI hangsúlyozta, hogy a művelet nem tűnt hatékony közönségkapcsolatnak: a legtöbb azonosított közösségi média bejegyzés alig vagy egyáltalán nem kapott lájkokat, megosztásokat vagy kommenteket. A cég nem észlelt arra utaló jeleket sem, hogy a webcikkeket megosztották volna a közösségi médián.
A fiókokat kitiltották az OpenAI szolgáltatásainak használatából, és a cég továbbra is figyelemmel kíséri az aktivitásokat, hogy megakadályozza a további politikák megsértésére irányuló kísérleteket. Augusztusban egy Microsoft fenyegetés-elemző jelentés azt állította, hogy a Storm-2035 iráni hálózat, amely négy hírportál álnevében működik, aktívan kapcsolatba lépett az Egyesült Államok választói csoportjaival, a politikai spektrum ellentétes végletein.
A jelentés szerint a kapcsolatépítést olyan „polarizáló üzenetek” révén végezték, mint az amerikai elnöki jelöltek, az LGBTQ jogok és az Izrael-Hamas konfliktus.
A demokratikus jelölt, Kamala Harris és republikánus riválisa, Donald Trump szoros versenyt folytat az elnökválasztás előtt, amely november 5-én zajlik. Az AI cég májusban bejelentette, hogy öt titkos befolyásoló műveletet akadályozott meg, amelyek a modellek „téves tevékenységre” való felhasználására irányultak az interneten.
Érdekesség: A mesterséges intelligencia segítségével generált tartalmak hatékonyan befolyásolhatják a közvéleményt, de a felhasználási mód és az etikai normák betartása kulcsfontosságú a megbízhatóságuk szempontjából.
Források: OpenAI, Microsoft, híradások