Japán forradalmasítja az autóipart: Új autói véletlen gyorsulást megakadályozó technológiával!

 

Japán új technológiával védi a sofőröket a balesetektől

Japán minden új, automata váltós személygépkocsiban olyan technológiát ír majd elő, amely megakadályozza, hogy a sofőrök a fék helyett a gázpedált megnyomva akaratlanul gyorsítsanak. Japán a közlekedési minisztérium közleménye szerint nem szándékos gyorsulásgátló technológiát ír elő az országban forgalomba kerülő új autókban – írja a Kyodo News.

Japán az új szabálytól azt reméli, hogy a várhatóan jövő év júniusában életbe lépő új ENSZ-előírásokkal összhangban visszaszorítja a gyakran idős sofőrök által elkövetett közlekedési baleseteket. „Japán 2022 óta javasolja, hogy ez nemzetközi szabvány legyen” – mondta Tetsuo Saito közlekedési miniszter egy június végi sajtótájékoztatón.

Felkészülünk az új előírásokra, és arra törekszünk, hogy javítsuk az autók biztonságát – tette hozzá. A technológia képes arra, hogy ha a vezető teljesen rálép a gázpedálra, és 1-1,5 méterre van egy nagyobb méretű tárgytól, megállítja az autót, vagy 8 kilométer per óra alatti sebességre lassítja, ha az ütközés elkerülhetetlen. A technológia aktiválásakor a minisztérium szerint a járműbe épített kijelzőn is megjelenik egy figyelmeztetés, például: „Lépjen le a gázpedálról!”

A minisztérium az ENSZ-előírások 2024 novemberében történő hivatalos elfogadása után felülvizsgálja rendeleteit, és előírja, hogy először az új automata váltós modellekbe kell beépíteni a technológiát, mielőtt a már meglévő modellekre is kiterjesztik. Japánban a legtöbb új autót már felszerelték hasonló technológiával, és egyes autógyártók olyan termékeket is árulnak, amelyek utólagosan beépíthetők a meglévő autókba.

A manuális váltós autók mentesülnek az új szabály alól, mivel a minisztérium szerint kevésbé valószínű, hogy ezekkel a rossz pedálra való rálépésből eredő baleseteket okoznának.

2023-ban Japánban 3110 olyan közlekedési baleset történt, amit a gázpedált a fékkel összetévesztő sofőrök okoztak, ezekben a balesetekben 38-an meghaltak és 4343-an megsérültek.

Érdekesség: Az AI technológia már képes felismerni az emberek érzelmeit az arckifejezéseiken keresztül, és ezt a képességet egyes autókban is használják a sofőr figyelmének ellenőrzésére.

Források: Kyodo News, Japán Közlekedési Minisztérium