A szerver leállása és helyreállítása
„A szerver nem válaszol.” Ezzel a hibával találkoztak a felhasználók a ChatGPT csetbot használata közben. Hétfőn a szolgáltatás akadozott, kedden pedig teljesen leállt. Az OpenAI, a csetbot fejlesztője, elismerte a hibát és jelezte, hogy dolgoznak a megoldáson, de nem osztottak meg részleteket. Azóta a felhasználók visszajelzései alapján úgy tűnik, hogy a csetbot ismét működik.
A legforgalmasabb csetbot
A ChatGPT a Blog.hu Fórum, az Indavideó, az Economx, a Dívány, a Totalcar, a Femina, a Port, a We ❤︎ Budapest és a Velvet oldalakon található meg. Az utóbbi napokban azonban sok felhasználó tapasztalta, hogy a csetbot nem tud válaszolni a kérésekre. Először a képekkel kapcsolatos kérések teljesítése akadozott, majd a rendszer teljesen elérhetetlenné vált.
A probléma megoldása
Az OpenAI saját figyelő oldalán közölte, hogy a problémán dolgoznak. Kedd délutánra jelezték, hogy sikerült megoldani a hibát, bár a felhasználók egy része még mindig tapasztalt problémákat. A TechRadar információi szerint a webböngészőben továbbra sem működött megfelelően a csetbot, újabb hibaüzeneteket generálva.
Lehetséges okok és következmények
A lehetséges okok között szerepelhetett szoftvermeghibásodás, kibertámadás, vagy be nem jelentett nagy fejlesztés. Az OpenAI nem adott konkrét magyarázatot, ami a felhasználókban további kérdéseket vetett fel. A Világgazdaság is beszámolt a problémáról, de a fejlesztők nem nyilatkoztak részletesen.
Felhasználói visszajelzések
Bár hivatalos tájékoztatás hiányában csak találgatni lehet a leállás okairól, a felhasználók többsége szerint a csetbot most már újra működik. Az ilyen esetek rávilágítanak arra, hogy milyen fontos a megbízható kommunikáció a fejlesztők és a felhasználók között, különösen akkor, ha egy népszerű szolgáltatás hirtelen elérhetetlenné válik.
A jövőben remélhetőleg az OpenAI jobban kommunikál majd hasonló problémák esetén, hogy a felhasználók pontosan tudják, mi történt és mire számíthatnak.