Microsoft új generatív mesterséges intelligencia keresőt tesztel a Bingben – Ne maradj le a legújabb SEO trendekről!


Microsoft AI-válaszokkal bővítette a Bing keresőt

Csütörtökön a Microsoft bejelentette, hogy július 25-től „a felhasználói lekérdezések kis százaléka” AI-generált válaszokat fog kapni a Bing keresőben. A Google AI-áttekintései alapján a Microsoft is elindítja a saját AI-generált válaszait a Bing keresőmotorjában.

„A Bing továbbra is több száz millió felhasználó által megbízható eszköz az információk megtalálásához, kérdések megválaszolásához és kíváncsiságuk kielégítéséhez,” írta a Microsoft csütörtökön egy Bing blogbejegyzésben.

Hogyan működik a Bing generatív keresése?

A Bing AI által generált válaszok bizonyos kérdésekre a keresési találatok tetején jelennek meg, és olyan forrásokat tartalmaznak, amelyeket a felhasználók könnyen kattinthatnak, hogy ellenőrizzék vagy többet megtudjanak a válaszról. A hagyományos keresési találatok az AI-generált válasz melletti oszlopban jelennek meg. A cél, hogy gyorsabban felszínre hozza a felhasználó által keresett választ – mondta a Microsoft.

Az AI-válaszok mellett a Bing automatikusan hozzáad információkat kapcsolódó keresésekből, például az „élettartamot befolyásoló tényezők” kérdésnél az elefántokról.

Microsoft kép

AI hozzáadása közelebb hozza a Binget a Google keresőhöz

A Microsoft tavaly hozzáadta a ChatGPT-alapú keresést és csevegést a Binghez. „Finomítottuk módszereinket a Bing pontosságának optimalizálása érdekében, és ezeket az ismereteket alkalmazzuk, miközben továbbra is fejlesztjük a nagy nyelvi modellek használatát a keresésben,” írta a Microsoft a Bing blogbejegyzésben.

A seattle-i óriás nem árulta el, hogy mely AI modellek teszik lehetővé a Bing keresést, csupán annyit mondott, hogy kisméretű és nagyméretű nyelvi modelleket is használ.

Érdekes tény: Az AI által generált válaszok bevezetése közelebb hozza a Binget a Google Keresőhöz, amely 2024 januárjában még mindig 81,95%-os részesedéssel rendelkezett az asztali keresőpiacon a Statista szerint. A Bing 10,51%-kal a második helyen állt, megelőzve a Yahoo-t, amely 2,67%-ot ért el.

Források: Microsoft Bing Blog, Statista.