Az Oktatási Innováció Új Hulláma: Személyre Szabott Tanulás
A s személyre szabott tanulás lényege, hogy felismerjük, hogy nincs két egyforma diák, akik ugyanolyan módon tanulnak. Ez a megközelítés túllép a standardizált oktatáson, és minden diák erősségeire, szükségleteire és tanulási ütemére összpontosít. A diák-központú osztálytermek kialakításával a személyre szabott tanulás lehetővé teszi a diákok számára, hogy átvegyék az irányítást saját oktatásuk felett, fejlesztve azokat a készségeket, amelyekre szükségük van ahhoz, hogy sikeresek legyenek mind a tudományos, mind a személyes életükben.
Az EdSurge a Pennsylvaniai Eastern York Iskolai Körzet igazgatójával, Joseph Mancuso doktorral és a South Allegheny Iskolai Körzet elemi oktatásért felelős igazgatójával, Michael Calvert-tel beszélgetett arról, hogy hogyan integrálják az innovatív oktatási gyakorlatokat és az adatvezérelt eszközöket a személyre szabott tanulás érdekében. Az iskolai körzetek valós idejű adatokat használnak az oktatás informálására, a diákok tanulásáért való felelősségvállalásának ösztönzésére és a tanárok támogatására, hogy megfeleljenek a diákjaik változatos szükségleteinek.
Innovatív Gyakorlatok Bevezetése
Mancuso elmondta, hogy amikor 2018-ban belépett a körzetbe, már léteztek innovatív gyakorlatok, mint például a K-5 kódolás és a STEM kezdeményezések. Az ő vezetése alatt a tanárokkal közösen kidolgozták a körzet új vízióját. 2018 októberében közös vetítést tartottak, ahol a “Most Likely to Succeed” című filmet nézték meg, amely a személyre szabott tanulást mutatta be.
Calvert hozzátette, hogy a tanárok képzése volt a legnagyobb kihívás, hiszen nemcsak a megértésüket kellett biztosítani, hanem azt is, hogy kényelmesen érezzék magukat a változások során. A McGraw Hill segített nekik a tanárok támogatásában, különböző szakmai fejlődési lehetőségeket biztosítva.
Adatvezérelt Tanulás
A körzetek folyamatosan figyelemmel kísérik a tanulói teljesítményadatokat. Mancuso hangsúlyozta, hogy a tanárok számára elengedhetetlen az adatelemzés és a technológia használata a rugalmas csoportosításhoz és a kis csoportos oktatáshoz. A tanulóknak pedig tudniuk kell, hogy milyen tanulók, és milyen választások mögött állnak a tanulási döntéseik.
Calvert kiemelte, hogy a McGraw Hill Plus segít a tanároknak a tanulói teljesítményadatok hatékonyabb felhasználásában, lehetővé téve számukra, hogy könnyedén csoportosítsák a diákokat és személyre szabott tanulási tevékenységeket rendeljenek hozzájuk.
Érdekes tény: Az AI technológiák egyre inkább szerepet játszanak a személyre szabott tanulásban, lehetővé téve, hogy a tanárok jobban megértsék diákjaik tanulási szokásait és szükségleteit, ezáltal hatékonyabb oktatási módszereket alkalmazhassanak.
Források: EdSurge, Eastern York School District, South Allegheny School District.