Üzleti
Temu és Shein csökkenti a kiadásait az Egyesült Államokban futó közösségi média hirdetéseken, mivel elveszítik a vámok alóli mentességet sok szállítmányuk esetében, amelyek Kínából és Hongkongból érkeznek. Az online kiskereskedők, amelyek alacsony árú, Kínában készült termékeket szállítanak közvetlenül az amerikai vásárlóknak, nemrég még hirdetési lázban égtek.
Donald Trump elnöki rendelete értelmében május 2-tól az 800 dollár</b} alatti értékű eladások már nem mentesülnek az amerikai vámok alól. Temu és Shein a következő héten megemeli a termékek árát, mivel a "de minimis" mentesség eltávolítása növeli költségeiket. A digitális marketingcégek szerint a legtöbb platformon csökkentik a hirdetési kiadásaikat.
A Sensor Tower adatai szerint Temu napi átlagos hirdetési költsége az Egyesült Államokban a Facebookon, Instagramon, TikTokon, Snapen, X-en és YouTube-on összesen 31%-kal csökkent április 31-e és április 13-a között az azt megelőző 30 naphoz képest. Shein napi átlagos hirdetési kiadása ugyanezen időszak alatt a Facebookon, Instagramon, TikTokon, YouTube-on és Pinteresten összesen 19%-kal esett vissza.
Mark Ballard, a Tinuiti digitális marketingkutatási igazgatója elmondta, hogy Temu április 12-e óta jelentősen csökkentette a Google Shopping hirdetéseit. A Meta nem kívánt nyilatkozni, míg a Google, Shein és Temu azonnal nem volt elérhető.
Érdekes tény: A „de minimis” mentesség eltávolítása nemcsak a Temu és Shein költségeit növeli, hanem a kisebb online kiskereskedők számára is kihívást jelenthet, akiknek a termékeik ára a vámok miatt emelkedhet.
Forrás: Reuters