Trump megfordítja Biden elektromos járművekre vonatkozó kötelezettségét, így új irányt vesz az elektromos járművek politikájában.

Trump visszavonja Biden elektromos járművekre vonatkozó rendeletét

Donald Trump, az Egyesült Államok elnöke, hétfőn bejelentette, hogy visszavonja Joe Biden elektromos járművekre vonatkozó mandátumát, amely a klímaváltozásra helyezte a hangsúlyt. Biden 2021-es végrehajtási rendelete célja az volt, hogy 2030-ra az Egyesült Államok új járműeladásainak fele elektromos legyen, ezzel szembeszállva a klímaváltozással, csökkentve az üvegházhatású gázok kibocsátását, és modernizálva az ország autóiparát.

Trump döntése határozott fordulatot jelez az elektromos járművek politikájában, és heves vitákat vált ki a közlekedés és a környezetvédelmi prioritások jövőjéről. Talán a legérdekesebb, hogy ez milyen hatással lehet a nagy elektromos járműgyártókra, mint például a Tesla, amelyet Trump politikai szövetségese, Elon Musk vezet.

A Trump-adminisztráció lépései kulcsfontosságú időszakban érkeznek az autóipar számára, amely gyorsan alkalmazkodik az új üvegházhatású gáz kibocsátási normákhoz és a tisztább technológiák iránti fogyasztói igényekhez. Biden elképzelése jelentős támogatást kapott a nagy autógyártóktól, és jelentős szövetségi befektetéseket tartalmazott az elektromos járművek infrastruktúrájába. Trump visszavonása ezzel szemben a deregulációra és a fogyasztói választásra helyezi a hangsúlyt.

Trump a döntés kapcsán így nyilatkozott: „Vége lesz a Zöld Új Megállapodásnak, és visszavonjuk az elektromos járművek mandátumát, megmentve ezzel autóiparunkat és megtartva szent ígéretünket a nagyszerű amerikai autógyártóknak.”

Biden elektromos jövőre vonatkozó víziója, amely 2021-es végrehajtási rendeletével indult, ambiciózus célt tűzött ki: biztosítani, hogy az Egyesült Államokban 2030-ra az összes újonnan eladott jármű 50%-a elektromos vagy nulla emissziós legyen. Bár nem jogilag kötelező érvényű, ez a kezdeményezés erős támogatást kapott a hazai és nemzetközi autógyártóktól, akik hajlandók voltak alkalmazni a tisztább technológiákat és csökkenteni a fosszilis tüzelőanyagokra való támaszkodást.

Biden terve az infrastruktúra fejlesztésére is prioritást adott, amit a Kétpárti Infrastruktúra Törvény aláírása is hangsúlyozott 2021 novemberében. Ez a jogszabály 7,5 milliárd dollárt különített el egy országos, 500 000 elektromos jármű töltőállomásból álló hálózat létrehozására. A cél az volt, hogy egy hozzáférhető és méltányos töltőinfrastruktúra jöjjön létre, amely támogatja az elektromos járművek széleskörű elterjedését, lehetővé téve a helyi és távolsági utazásokat minden amerikai számára.

Trump új elektromos jármű politikája éles fordulatot jelent. Végrehajtási rendeletében Trump egy sor intézkedést vázolt fel, amelyek célja Biden elektromos járművekre vonatkozó mandátumának és kapcsolódó kezdeményezéseinek lebontása. Kulcsintézkedések közé tartozik a 5 milliárd dolláros, elektromos jármű töltőállomásokra szánt, fel nem használt források elosztásának leállítása, valamint a 7 500 dolláros szövetségi adókedvezmény esetleges eltörlése az elektromos járművek vásárlása esetén.

Az Egyesült Államok elektromos jármű politikájának jövője most kérdéses. A kritikusok szerint Trump politikai változásai hátráltathatják az Egyesült Államok közlekedési szektorának dekarbonizálását, amely továbbra is az egyik legnagyobb üvegházhatású gázkibocsátó.

A jövőbeni politikai viták fontos szerepet játszanak az Egyesült Államok gazdasági és környezeti irányvonalának alakításában. Az, hogy Trump visszavonása vagy Biden ambiciózus céljai érvényesülnek, kulcsfontosságú kérdés az amerikai autóipar és a környezetvédelmi szószólók számára.

Érdekesség: A mesterséges intelligencia képes előre jelezni az autóipari trendeket, és segíthet a gyártóknak a környezetbarátabb technológiák fejlesztésében.

Források: CNN, The Guardian, Reuters