Trump végrehajtási rendelete az iskolai fegyelmezésről ellentmond annak, amit a kutatások szerint hatékonyan működik.

Oktatás

Új Változások az Iskolai Fegyelmi Rendszerben

Az új amerikai kormányzati intézkedések célja, hogy megreformálják az iskolai fegyelmet, azonban sokan aggódnak a hatások miatt. A Trump-adminisztráció nemcsak a faji kisebbségek elleni büntetéseket kívánja csökkenteni, hanem egy új eljárásrend bevezetésére is törekszik.

A Fegyelmi Rendszer Kihívásai

A legutóbbi végrehajtói rendelet, amelyet Trump elnök írt alá, a korábbi Obama-érás politikát célozza meg, amely a faji aránytalanságok csökkentésére irányult az iskolai fegyelem terén. Ez a rendelet a faji diszkriminációt emeli ki, amely szerint a korábbi intézkedések nem tettek jót az iskolák biztonságának. Az oktatáspolitikai szakértők azonban figyelmeztetnek, hogy a rendelet nem veszi figyelembe a bizonyítékokat, amelyek szerint a fegyelem egyenlőtlenül alkalmazott a fekete diákok esetében.

Számok és Tények

A szövetségi adatok szerint már a legfiatalabb diákok esetében is megfigyelhető a faji aránytalanság, hiszen a fekete óvodások majdnem kétszer annyira vannak felfüggesztve, mint ahányan be vannak írva az iskolába. A szakértők hangsúlyozzák, hogy a fegyelem és a biztonság fogalmát nem szabad összekeverni, mivel a fegyelem inkább a viselkedésre vonatkozik, míg a biztonság a fizikai bántalmazásra és fegyverhasználatra.

Kihívások és Megoldások

Az iskolákban a legnagyobb kihívás a krónikus hiányzás, amely a pandémia alatt tovább fokozódott. A szakértők szerint a diákoknak inkább az iskolában kellene maradniuk, ahol támogató környezet várja őket, mintsem hogy felfüggesszék őket. Az oktatók attitűdjei is befolyásolják a faji aránytalanságokat, és az iskolai vezetők sürgősen keresnek megoldásokat a hiányzás csökkentésére.

Érdekes tény: A kutatások szerint a fegyelmi intézkedések nem mindig vezetnek a kívánt eredményekhez, és sok esetben a diákok felfüggesztése inkább a problémák súlyosbításához vezet.

Források: U.S. Department of Education, „Student Discipline and School Climate in U.S. Public Schools.” EdSurge, Vanderbilt University, Brookings Institution.