MrBeast: A YouTube Birodalom Újabb Nagyszabású Befektetése
MrBeast, azaz Jimmy Donaldson, a világ legnagyobb YouTube-sztárja, több százmillió dolláros befektetésre készül, amely várhatóan cégét körülbelül 5 milliárd dollárra (3,9 milliárd £) értékeli. A fiatal tartalomkészítő már több gazdag magánszeméllyel és pénzügyi céggel tárgyalt az új befektetési körben való részvételről.
A tervezett összegből holdingtársaságot kíván létrehozni növekvő birodalmának, amely magában foglalja a videógyártó céget, a Feastables csokoládé márkát és az Lunchly snack üzletágat. A Bloomberg szerint a forrásokat a média- és csomagolt termékek üzletágának bővítésére is felhasználhatja, amelyek már tavaly több mint 400 millió dolláros bevételt generáltak.
A lehetséges finanszírozásról folytatott tárgyalások még korai szakaszban vannak, és egyelőre nem világos, hogy ki fog befektetni és milyen áron. Ez nem lenne az első befektetési kör, mivel korábban már megszerezte a New York-i Alpha Wave Global pénzügyi cég támogatását.
Ha sikeres lesz, az új források segíthetnek Donaldson üzletének további bővítésében. A 26 éves kansasi fiatal már most is a világ legnagyobb YouTube-osa, több mint 368 millió feliratkozóval a csatornáján. Legismertebb a stunt- és kihívásvideóiról, valamint a készpénz- és ajándékosztásokról.
Az egyik legnépszerűbb vírusként terjedő videója a Netflix Squid Game sorozatának díszleteit idézte meg, amelynek költsége 3,5 millió dollár volt; 456 embert hívott meg, hogy versenyezzenek a 456,000 dolláros nyereményért.
Azóta elindította a Beast Games című valóságshow-t az Amazonon, amely a streaming platform legnézettebb nem forgatókönyvvel készült műsora lett a múlt hónapban. Mint sok más YouTuber, Donaldson is a hálószobájában kezdte videóit készíteni, 2012-ben csatlakozott a platformhoz.
Azóta olyan élelmiszermárkákat indított, mint a Feastables és a MrBeast burgers, amelyeket „szellemkonyhákon” keresztül forgalmaznak az Egyesült Államok, az Egyesült Királyság és Ausztrália különböző helyszínein. Évente több tízmillió dollárt keres, van egy jótékonysági szervezete, és általában pozitív hatással van a YouTube-ra – a bevételei jelentős részét a videóiba és a jótékonysági törekvésekbe fekteti vissza.
Azonban munkája nem mentes a kritikáktól. Tinédzserkorában homofób megjegyzéseket tett, és panaszok érkeztek, hogy kemény munkatársként ismert. Egyesek a videóit „szegénység pornónak” nevezték, érvelve amellett, hogy az emberek csupán azért részesültek előnyben – pénz, egyéb nyeremények vagy ajándékok formájában –, mert szerepeltek a tartalmában. Ez különösen kiemelkedő volt, amikor 1,000 ember szürkehályog-műtétjeihez gyűjtött pénzt, hogy helyreállítsa a látásukat. Az ilyen erőfeszítéseket azonban jótékonysági szervezetek is dicsérték.
Érdekes tény: A mesterséges intelligencia használata a tartalomkészítésben egyre elterjedtebb, és MrBeast is kísérletezik AI-alapú eszközökkel, hogy javítsa videóinak minőségét és népszerűségét.
Források: Bloomberg, BBC News, The Verge.